آموزش تنظیم و کارکرد ترموستات کلایماست CLIMASET

[vc_row content_placement=”middle” height=”auto”][vc_column][vc_column_text]ترموستات کلایماست یکی از قدیمی ترین و معروفترین کنترلرهای تجهیزات حرارتی و برودتی می باشد که دامنه بسیار بزرگ و کاملی برای استفاده و کارکرد در سیستم های تهویه سرمایشی و گرمایشی دارد. برای معرفی و آموزش تنظیم و کارکرد ترموستات کلایماست CLIMASET در ابتدا به معرفی و شناخت کلی کنترلر ترموستات داکت اسپلیت میپردازیم. این مقاله تهیه شده از سوی گروه فنی فدک سرما را تا پایان مطالعه کنید.

آموزش تنظیم و کارکرد ترموستات کلایماست CLIMASET

ترموستات چیست ؟

ترموستات اصطلاحا به قطعه اطلاق می شود که وظیفه آن قطع و وصل مدار برق فرمان و یا قدرت در دمای تعیین شده و مشخص شده می باشد. به طور دقیق تر یعنی وقتی کاربر دمای محیط خود را بر روی حالت سرمایشی و گرمایشی انتخاب می‌کند و عددی را برای دمای محیط به دستگاه دستور می دهد دستگاه شروع به کار کرده و با حالت هایی که برای آن تعریف شده( دور فن و حالت های دیگر) شروع به کار می کند و تا زمان رسیدن به آن عدد (دما) تعریف شده توسط کاربر به کار خود ادامه می دهد، زمانی که محیط به  دمای تعریف شده رسید ترموستات فرمان عملیات سرما سازی و یا گرما سازی قطع می‌کند.

از شما دعوت میکنیم مقاله تعمیر چیلر در کرج را نیز مطالعه بفرمایید

همچنین از دیگر امکانات و آپشن های ترموستات های جدید کنترل تغییر دور فن دستگاه کنترل حالت های دستگاه بر روی حالت زمستانه و یا تابستانه و یا اصطلاحاً سرمایشی و گرمایشی تغییر زبان دستگاه نشانگر و مشاهده دمای فعلی محیط و دمای تنظیمی کاربر، تاریخ و سایر امکانات دیگر می باشد.

برای مثال :

در فصل گرما و تابستان کاربر بر روی ترموستات کلایماست climaset دمای محیط خود را بر روی عدد ۲۵ درجه سانتیگراد و حالت سرمایشی تنظیم می کند و شستی، دکمه POWER را فعال می‌کند.دستگاه داکت اسپلیت در این حالت با دور فن مشخص شده توسط کاربر شروع به کار می کند. با توجه به انتخاب حالت سرمایشی ترموستات کلایماست قسمت یونیت خارجی کندانسور یونیت کمپرسور و فن بیرونی نیز روشن شده و شروع به کار می کنند با توجه به کارکرد یونیت خارجی دستگاه شروع به فرآیند سرماسازی و تهویه محیط می‌کند و طبیعتاً دما آرام آرام و رفته‌رفته کاهش می یابد.

روند کاهش دما ادامه یافت تا به دمای ۲۵ درجه که توسط کاربر تنظیم شده بود می رسد در این حالت ترموستات کلایماست فرمان کارکرد یونیت خارجی را قطع کرده و فقط یونیت داخلی هواساز به کار خود ادامه می‌دهد. البته دقت داشته باشید در نسل جدید ترموستات ها میتوان تنظیم ترموستات کلایماست را به نوعی انجام داد که در زمان خاموشی یونیت خارجی در زمان رسیدن به دمای مشخصه یونیت داخلی و فن داخلی نیز خاموش شود و مجدداً با افزایش دما هر دو یونیت با هم شروع به کار نمایند.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row content_placement=”middle” height=”small” bg_type=”bg_color” bg_color_value=”#598fbf”][vc_column][vc_column_text]

به فدک سرما در کرج اعتماد کنید

مجموعه فدک سرما سالهاست که دارای تخصص و مهارت کافی می باشد . همیشه در تلاش بوده است تا اعتماد مشتری را راس اهداف خود قرار دهد. در این مجموعه کلیه خدمات در کرج ارائه می شود.

تماس با ما

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row content_placement=”middle” height=”small”][/vc_row][vc_column][/vc_column][vc_column_text]

آموزش کار کرد ترموستات کلایماست CLIMAST

بر روی ترموستات 4 دکمه ^ < > وجود دارد. این شاسی ها برای تغییر دادن پارامتر و همچنین مقدار و حالت پارامتر می باشد.

شما می توانید جهت تکمیل اطلاعات خود مقاله تعمیر کولر گازی کرج  و نیز تعمیر سردخانه در کرج  را نیز مطالعه و از اطلاعات تخصصی این مطلب استفاده بفرمایید.

آموزش MODE پارامترهای ترموستات CLEMAST کلایماست :

  • ❄️ حالت زمستانه(گرمایشی)
  • 🔆حالت تابستانه (سرمایشی)
  • FAN حالت های کنترل دور فن (کم، متوسط، زیاد،) حالت اتومات. و نرمال
  • تنظیم دمای محیط
  • تنظیم زبان ترموستات CLEMAST

آموزش تنظیمات ترموستات دیجیتال کلایماست CLEMAST

همانطور که قبلاً گفته شد بر روی ترموستات کلایماست چهار عدد دکمه های با حالت های بالا پایین چپ و راست وجود دارد همچنین در پایین ترموستات دکمه پاور روشن و خاموش شدن دستگاه نیز تعبیه شده است برای شروع و راه اندازی ابتدا دکمه پاور را میزنیم حالت های دستگاه را یا همان اصطلاح نمود دستگاه را با دکمه بالا و پایین تغییر می دهید در ابتدا حالت دستگاه را اگر در فصل تابستان هستید بر روی حالت خورشید و یا در اگر در فصل زمستان هستید بر روی علامت برف تنظیم می کنید ابتدا با فصل گرما و تابستان شروع می کنیم.

حالت سرمایشی (تابستانه)

mode دستگاه حالت دستگاه را بر روی خورشید 🔆 قرار داده و دمای محیط را بر روی دمای ۲۲ الی ۲۵ درجه تنظیم می‌کنیم
دور فن دستگاه را با توجه به نیاز خود بر روی حالت متوسط کم و یا زیاد قرار می دهیم همچنین می توانید آن را بر روی حالت اتومات قرار داده در این حالت هر چقدر دما فاصله دمای تنظیم شده نسبت به دمای فعلی محیط نزدیک تر باشد و به آن ما برسد دور فن کم کم شده و در نهایت فرمان قطع می‌شود و هر چقدر این فاصله تمام تنظیم شده با دمای موجودی محیط بیشتر باشد دور فن زیاد می‌شود.

اکنون ترموستات شما آماده به کار جهت روشن شدن در حالت تابستانه و سرمایشی می باشد نیاز به تغییرات دیگری نیست فن داخلی بلافاصله شروع به کار کرده و کمپرسور خارجی پس از مدت یک الی دو دقیقه روشن شده و سرماسازی شروع میشود.

حالت زمستانه (گرمایشی)

در حالت زمستانه و گرمایشی نیز مانند حالت قبلی دستگاه را با دکمه پاور در پایین ترموستات روشن کرده و مد و حالت دستگاه را بر روی حالت برف ❄️ قرار می دهیم. دقیقا مانند حالت قبلی دستگاه را به مقدار دلخواه تنظیم کرده دستگاه شروع به کار می کند. دقت داشته باشید در حالت زمستانه و حالت گرمایشی عموماً دستگاه‌های داکت اسپلیت پتانسیل و انرژی گرمایشی خود را از طریق آب داغ و شوفاژ و پکیج تامین می‌کنند و دیگر ارتباطی با یونیت خارجی کمپرسور و کندانسور ندارد در این حالت بهتر است برق اصلی یونیت خارجی قطع شود که همزمان به صورت اشتباه یونیت خارجی نیز همزمان با حالت کارکرد پکیج و شوفاژ روشن نشود.

مجموعه فدک سرما نماینده رسمی خدمات و فروش ترموستات کلایماست CLIMAST در استان البرز و کرج می باشد.
فروش نصب و تعمیرات و خدمات انواع ترموستات های داکت اسپلیت های :

  • Rheem
  • GOOD MAN
  • LENOX
  • و انواع دستگاه های ایرانی و خارجی.
  • گارانتی تعویض و خدمات معتبر، ارائه فاکتور رسمی
  • GANDO
  • HONEYWELL
  • CLIMAST
  • KAMTEC
  • ELITECH
  • CAREL
  • DANFOSS

[/vc_column_text]

Rate this post

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد.