قیمت تعمیر کولر گازی در کرج

قیمت تعمیر کولر گازی در کرج به عوامل زیادی بستگی دارد مانند:

  1. برند کولر گازی
  2. مدل کولر گازی
  3. ظرفیت
  4. محل نصب
  5. کولر گازی معمولی یا اینورتر؟

قیمت تعمیر کولر گازی در کرج با توجه به مخاطبان گسترده و کارآیی بسیار بالایی که این نوع کولر داره، ممکنه برای خیلی از افراد به یه علامت سوال بزرگ تبدیل شده باشه؛

که البته طبیعی هم هست چون هزینه تعمیرات کولر گازی با توجه به عوامل مختلف تعیین میشه.

بنابراین تا توسط متخصص و تعمیرکار بررسی نشه، نمیشه قیمت مشخصی رو براش در نظر گرفت.

به همین دلیل هم تو این مقاله سر‌راست و بدون حاشیه میریم سر اصل مطلب؛ و عوامل موثر در قیمت تعمیر و سرویس کولر گازی رو مورد بررسی قرار میدیم.

7 عامل موثر در قیمت تعمیر کولر گازی در کرج

همونطور که در بالا گفتیم، تو این مقاله تمام تمرکزمون رو میذاریم رو بررسی عوامل موثر در هزینه تعمیرکولر گازی.

دلیل عمدش اینه که گاهی افراد چون اطلاعات صحیح و یا دقیقی از نحوه برآورد هزینه‌های مربوط به تعمیر کولر گازی ندارن، خیلی دیر نسبت به تعمیر اون‌ها اقدام میکنن و همین دیر تعمیر و سرویس کردن خودش باعث فرسودگی سریع دستگاه میشه.

لازم به ذکره که فرقی نداره ساکن چه شهر و یا چه استانی هستید؛ بلکه با در نظر گرفتن عواملی که در ادامه به بررسی اون‌ها خواهیم پرداخت، میتونید قیمت سرویس و یا تعمیر کولرگازی رو تخمین بزنید.

پس با ما همراه باشید تا شما رو با 7 عامل موثر در قیمت تعمیر کولرگازی در کرج آشنا کنیم.

قیمت تعمیر کولر گازی در کرج

1.    برند کولرگازی

نکته بسیار مهمی که باید قبل از هر چیزی درباره کولر گازی بدونید تا برآورد دقیقی از قیمت تعمیر کولر گازی در کرج داشته باشید، اینه که برند کولر گازی تاثیر خیلی زیادی تو هزینه‌ها داره؛ که البته 2 دلیل بسیار محکم پشت این ماجراست:

الف: هر شرکت سیاست‌های قیمت‌گذاریش متفاوته بنابراین تعرفه هر شرکت مخصوص خود اون شرکته.

ب: قیمت قطعات کولر‌های گازی در برند‌های مختلف متفاوته.

زمانی متوجه این موضوع میشید که قیمت تعمیر دو کولر گازی با خرابی یکسان، که از برند و کمپانی مختلفی هستن رو با هم مقایسه کنید؛ چون یه قطعه یکسان رو با قیمت‌های مختلفی تهیه خواهید کرد.

2.    مدل کولرگازی

کولر‌های گازی در 4 مدل اسپلیت، داکت اسپلیت، ایستاده و پرتابل وجود دارن که قیمت تعمیر هر کدوم از این‌ها متفاوته. در حالت کلی هزینه و قیمت تعمیر کولرگازی ایستاده نسبت به سایر مدل‌ها بیشتره؛ از اونجایی که سیستم داکت اسپلیت هم پیچیدست بنابراین هزینه تعمیرش در مقایسه با کولر گازی اسپلیت بیشتره.

 با توجه به این اطلاعات، 2 مدل اسپلیت و پرتابل نسبت به سایر مدل‌ها هم هزینه تعمیرشون کم‌تره و هم هزینه سرویس اون‌ها.

لازم به ذکره که کولر‌های گازی اسپلیت نسبت به مدل پرتابل کم‌تر به تعمیر نیاز پیدا میکنن.

3.    مقدار ظرفیت کولرگازی

قانونی که شما باید حتما از اون مطلع باشید اینه که ظرفیت کولر گازی رابطه مستقیمی با قیمت تعمیر اون داره.

درواقع هر چه ظرفیت کولر گازی بیشتر باشه به همون اندازه هم قیمت تعمیر کولر گازی در کرج افزایش پیدا میکنه؛ بنابراین توصیه میکنیم برای برآورد صحیح هزینه‌ها، حواستون به ظرفیت کولرتون باشه.

4.    اینورتر یا معمولی بودن کمپرسور

عملکرد کولر گازی معمولی در لحظه راه‌اندازی به این شکله که به محض روشن شدن، با حداکثر توان برودتی شروع به کار میکنه؛ بعد از اینکه دما به حد مطلوب برسه خاموش میشه و با تغییر دما دوباره روشن میشه و این روند به طور مداوم ادامه داره.

چنین عملکردی هم باعث ایجاد نوسانات جریان متناوب برق میشه و هم کمپرسور رو مستهلک میکنه؛ بنابراین معمولا به عنوان اصلی‌ترین اجزاء کولرگازی، بیشترین نیاز رو به تعمیر پیدا میکنه و همین امر هم باعث افزایش هزینه تعمیر میشه.

اما در کولرگازی مجهز به تکنولوژی اینورتر، دیگه چنین مشکلاتی وجود نداره چون جریان متناوب به برق مستقیم تبدیل میشه؛ بنابراین به محض روشن شدن، به دلیل کاهش ولتاژ و فرکانس پایین برق ورودی، سرعت کمپرسور هم کاهش پیدا میکنه.

بعد از اینکه کمپرسور به حرکت درومد، حالا ولتاژ و فرکانس برق ورودی هم به حد مطلوب افزایش پیدا میکنن.

پس کولر گازی اینورتر با مشکلات کولر گازی معمولی مواجه نیست؛ درنتیجه (نوع کولر) تاثیر زیادی در کاهش قیمت تعمیر کولر گازی در کرج داره.

5.    محل نصب کولرگازی

شاید با خوتون بگید محل نصب کولر گازی چه ارتباطی با هزینه تعمیرات کولر گازی داره؟

اما بهتره بدونید که در بحث تعمیر و یا سرویس کولر گازی، مسائل به ظاهر بی اهمیت هم تاثیر زیادی روی هزینه نهایی تعمیر دارن. حالا چطور؟

وقتی کولر گازی در محلی نصب شده باشه که دسترسی بهش مشکل باشه، قطعا عملیات تعمیر و یا سرویس کولر گازی رو تحت تاثیر میذاره و خیلی سخت انجام میشه؛ به همین دلیل هم دستمزد تعمیر کار و متخصص افزایش پیدا میکنه.

بنابراین برای برآورد صحیح هزینه‌های مربوط به تعمیر کولر گازی باید به جزئی‌ترین نکات هم توجه کرد و از طرفی هم باید نکات مربوط به مناسب‌ترین محل نصب کولر گازی رو رعایت کنید.

6.    نوع خرابی و قطعه خرابی

تعمیر هر قسمت از کولر گازی هزینه‌های مربوط به خودش رو میطلبه که عواملی مثل دشواری کار، مدت زمان تعمیر، قطعه خرابی و… در تعیین هزینه‌ها موثر هستن.

همونطور که در بالا هم اشاره شد بعضی از قطعات نیاز به تعویض دارن و اگه به سختی پیدا بشن و یا قیمت بالایی داشته باشن، قیمت تعمیر کولر گازی در کرج رو به صورت چشم‌گیری افزایش میدن.

7.    دستمزد متخصص و تعمیرکار

دستمزد متخصص و تعمیر کار با توجه به مهارت و تجربه‌ای که داره متفاوته؛ هر چه تعمیرکار و متخصص حرفه‌ای‌تر و با تجربه‌تر باشه، دستمزدش هم بیشتره.

البته نکته مهمی که باید بهش توجه کنید اینه که هر تعمیرکاری که دستمزدش بالاتر بود، دلیلی بر حرفه‌ای بودنش نیست؛ بنابراین به خوبی درباره سابقه فعالیت، مهارت و تجربه تعمیرکاران و سرویس کاران تحقیق کنید.

اگه تا پایان مقاله “قیمت تعمیر کولر گازی در کرج” با ما همراه بودین، اغلب نشون‌دهنده اینه که نیاز به دریافت خدمات تعمیر کولر گازی دارین.

از اونجایی که تعمیر کولر گازی یه کار تخصصیه بنابراین نباید به هر شخصی و مجموعه‌ای اعتماد کرد در غیر اینصورت کولر گازی نه تنها تعمیر نمیشه بلکه هزینه‌های زیادی رو هم رو دستتون میذاره؛ به همین دلیل هم متخصصین ما در فدک سرما، با ارائه خدمات حرفه‌ای این مشکل رو حل کردن.

همچنین در مواقع اضطراری هم میتونید از خدمات تماس فوری که براتون قرار دادیم، استفاده کنید؛ پس فقط کافیه با شماره قرار داده شده تماس بگیرید تا متخصصین حرفه‌ای و باتجربه ما در اسرع وقت در محل مورد‌نظر حاضر بشن.

 

فدک سرما افتخار دارد تا در سال مزین به شعار سال تولید، دانش بنیان و کار آفرین کلیه خدمات خود را مطابق تعرفه اتحادیه (و حتی پایینتر از آن) در گروه های خدمات زیر عرضه دارد:

1- ارائه سرویس های موردی و یک بار پرداخت (ویژه منازل، سازمان ها و فروشگاه های بزرگ)

2- عقد قرارداد دائمی و منظم ماهانه ویژه سردخانه ها و سازمان های رسمی

همچنین با توجه به نوسانات قیمت اجناس در رابطه با اجرا و ساخت تجهیزات برودتی (سردخانه های زیر صفری و بالا صفری چیلر های صنعتی و خانگی آیس بانک و موارد دیگر) جهت دریافت استعلام قیمت تماس حاصل فرمایید.

» دانلود لیست قیمت تعمیر کولر گازی سال 1402 (pdf)

 

سوالات متداول

هر چند وقت یک بار کولر گازی نیاز به سرویس دارد؟

بهترین زمان سرویس کولر گازی فصل بهاره؛ بنابراین پیشنهاد میشه با توجه به نوع و مدل کولر، سالانه دو بار نسبت به سرویس کولرگازی اقدام کنید. با این کار عمر کولرگازی به صورت چشم‌گیری افزایش پیدا میکنه.

دستمزد تعمیرکار کولر گازی چگونه تعیین می شود؟

ممکنه فکر کنید دستمزد همه متخصصان و تعمیرکاران کولرگازی یکسانه؛ اما بهتره بدونید که دستمزد هر تعمیرکار و متخصص با توجه به مهارت، تجربه و دانشش متفاوته و برای دریافت خدمات از تعمیرکاران حرفه‌ای قطعا باید هزینه بیشتری نسبت به یه تعمیرکار آماتور بپردازید.

5/5 - (2 امتیاز)