تعمیر داکت اسپلیت در کرج

تعمیر داکت اسپلیت در کرج


چگونه دمای داکت اسپلیت را در زمستان تنظیم کنیم.تیم مجرب فدک سرما با تهیه و تنظیم این مقاله امیدوار است بتواند به شما عزیزان کمک و راهنمایی مفید و موثری را ارایه دهد.

بهترین حالت کنترل دمای دستگاه هواساز داکت اسپلیت در زمستان چیست؟؟

اگر با دستگاه داکت اسپلیت آشنایی کامل دارید و از آن استفاده می کنید قطعا مورد برخورد داشته که در فصل زمستان کنترل دما برای محیط امری اجتناب ناپذیر که در بسیاری از مواقع مورد آزار و عدم رضایت مصرف کننده می باشد مشکلات به این صورت می باشد که یا دمای هوای محیط آنقدر بالا رفته که احساس بدی به مصرف کننده دست میدهد و یا دما به حدی پایین می‌آید که احساس سرما موجب آزار و اذیت مصرف‌کننده می‌شود.چگونه دمای داکت اسپلیت را در زمستان تنظیم کنیم

از شما دعوت میکنیم مقاله تعمیر چیلر در کرج را نیز مطالعه بفرمایید

در این مطلب ما قصد داریم به آموزش و توضیح در رابطه با بهترین نوع کنترل دمای محیط با توسط دستگاه‌های داکت اسپلیت در فصل زمستان و حالت گرمایشی دستگاه را به شما دوستان توضیح دهیم.چگونه دمای داکت اسپلیت را در زمستان تنظیم کنیم

همانطور که می دانید همواره بهترین و مطلوب ترین حالت کنترل دمای مطبوع در حالت برودت و یا حرارت گردش هوا و تهویه هوا در محیط به صورت دائم و یکپارچه با یک خروجی باد و گردش هوای ملایم و موثر می باشد.

در این مطلب ما به صورت تخصصی به حالت گرمایشی دستگاه های هواساز داکت اسپلیت خواهیم پرداخت.

با توجه به نوع و کاربری دستگاه های هواساز داکت اسپلیت که امروزه راه اندازی آنها به گونه‌ای شده که در فصل زمستان و استفاده از حالت گرمایشی داکت اسپلیت توسط تولید انرژی و پتانسیل گرمایشی با دستگاه پکیج شوفاژ دیواری در آپارتمان ها و محیط ها می باشد از این رو کنترل دما در حالت گرمایشی و زمستانه حتماً باید به شیوه و سبکی صورت گیرد که موجب نارضایتی مصرف‌کننده نشود.

چگونه دمای داکت اسپلیت را در زمستان تنظیم کنیم.چگونه دمای داکت اسپلیت را در زمستان تنظیم کنیم

متاسفانه در اجرا ها و تکنولوژی های امروز که بسیاری از تولیدکنندگان و نصابهای و مجری های سیستم های تهویه مطبوع در محیط های آپارتمانی مسکونی اداری و تجاری استفاده می کنند از نوع ارزانترین و سهل الوصول ترین سیستم برای کنترل دما می باشد که همین امر موجب نارضایتی و عدم رضایت مصرف کننده از سیستم داکت اسپلیت می‌شود.

از شما دعوت میکنیم جهت کسب اطلاعات بیشتر مقاله های  تعمیر داکت اسپلیت   و   مرکز تخصصی تعمیر سردخانه در کرج  را نیز مطالعه بفرمایید.

بهترین حالت کنترل دما در فصل زمستان برای حالت گرمایشی هواساز داکت اسپلیت کدام است؟؟

برای رسیدن به سوالات بالا و همچنین استفاده بهینه از دستگاه هواساز داکت اسپلیت ابتدا باید به شناخت انواع کنترل دمای دستگاه هواساز داکت اسپلیت بپردازیم و به آنها آشنا شویم.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row content_placement=”middle” height=”small” bg_type=”bg_color” bg_color_value=”#6394bf”][vc_column][vc_column_text]

به فدک سرما برای تعمیر داکت اسپلیت در کرج اعتماد کنید.

مجموعه فدک سرما سالهاست که در زمینه تعمیر داکت اسپلیت در کرج دارای تخصص و مهارت کافی می باشد . همیشه در تلاش بوده است تا اعتماد مشتری را راس اهداف خود قرار دهد.در این مجموعه کلیه خدمات سرویس و تعمیر داکت اسپلیت در کرج انجام میشود.

تماس با ما

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row content_placement=”middle” height=”small”][vc_column][vc_column_text]سیستمهای داکت اسپلیت هواساز با سه حالت پتانسیل گرمایشی برای فصل زمستان تولید حرارت و بالابردن درجه و دمای محیط کاربری دارند.

  1. 1. سیستم هیت پمپ hot gas
  2. 2. سیستم المنت، هیتر های الکترونیکی گرمایشی
  3. 3. سیستم آب داغ(شوفاژ)
  1. سیستم هات گس هیت پمپ های حرارتی در این سیستم، مانند حالت سرمایشی داکت اسپلیت پتانسیل و تولید حرارت برای ایجاد و افزایش دمای محیط از گاز داغ کمپرسور استفاده می‌شود در این سیستمها

یونیت خاجی دستگاه، مجهز به یک شیر چهار طرفه برقی(4vay valve) می باشد که در حالت گرمایشی و دستور کاربر از قسمت مدار فرمان برد به این شیر برقی فرمان داده شده و گاز داغ خروجی کمپرسور به صورت معکوس عملکرد حالت سرمایشی وارد یونیت داخلی شده و گرمای خود را در تبادل توسط کویل یونیت داخلی به محیط داده، و به یونیت خارجی مجدداً باز می گردد و این چرخه تا زمان رسیدن به دمای مطلوب و مدنظر مصرف کننده ادامه پیدا خواهد کرد.

این نوع از حالت گرمایشی پمپ سیستم های تهویه محیط جز بهترین ها برای استفاده حالت گرمایشی از دستگاه تهویه مطبوع می باشد اما همان طور که می دانید هر سیستمی دارای معایب و محاسنی می باشد.

از محاسن استفاده از سیستم هیت پمپ می‌توان به عدم نیاز به انرژی گاز طبیعی شهری آب داغ پمپ و سایر موارد می باشد و دستگاه فقط با حالت استفاده از انرژی برق تولید حرارت و افزایش دمای محیط را انجام می دهد.

اما معایب سیستم هیت پمپ:

بزرگترین عیب سیستم هیت پمپ، می‌توان استهلاک و معیوب شدن زود هنگام کمپرسور و سیستم کندانسینگ یونیت دستگاه می باشد، با توجه به تجربیات و شواهد به دست آمده سیستمهایی که از حالت هیت پمپ گرمایشی در فصل زمستان استفاده می کنند عمر و کارایی دستگاه به نصف کاهش پیدا کرده و تمامی قطعات و ادوات مورد استهلاک قرار خواهند گرفت.

مورد دوم که اکثر مصرف کنندگان از این مورد ناراضی هستند و از آن ابراز شکایت و نارضایتی می کنند مصرف برق بالای حالت گرمایشی در سیستم هیت پمپ می باشد.

توجه داشته باشید در سیستم هیت پمپ نیز تمامی ادوات مانند حالت سرمایشی (کمپرسور سیستم گردش گاز یونیت خارجی مدار برقی قدرت و فرمان) به کار گرفته و در مدار قرار می‌گیرند.

  1. سیستم المنت هیترهای الکترونیکی

این نوع سیستم گرمایشی می‌توان به کمترین راندمان و بازدهی دستگاه اشاره کرد در این سیستم از المنت های قوی جهت تولید گرما استفاده می‌شود و فن یونیت داخلی با دمیدن بر روی این لنت ها هوای گرم را مانند سشوار به محیط منتقل می کند

کنترل دما در این حالت با قطع و وصل کردن و یا افزایش و کاهش ولتاژ المنت ها صورت می گیردچگونه دمای داکت اسپلیت را در زمستان تنظیم کنیم

محاسن سیستم گرمایشی داکت اسپلیت توسط المنت:

از محاسن سیستم گرمایشی المنت ها و هیتر ها می‌توان به عدم نیاز به سایر انرژی ها مانند گاز طبیعی و سیستم هیت پمپ اشاره کرد.

اما در رابطه با راندمان این سیستم از نوع پایین و بی کیفیتی برخوردار می‌باشد به علت این که اکثراً در فواصل کوتاه مدت المنتها سوخته و معیوب می شود همچنین مصرف بالای برق موجب سوختگی و استهلاک کابلهای قدرت و سیم کشی سیستم خواهد شد.

  1. 3. حالت سوم تولید حرارت در حالت گرمایشی دستگاه های هواساز داکت اسپلیت از نوع استفاده از سیال گرمایشی که عموما آب میباشد استفاده می شود.

از زمان های قدیم استفاده از سیستم شوفاژ و آب داغ بهترین حالت برای افزایش دما و حالت گرمایشی در فصل زمستان برای گرم کردن محیط ها استفاده می‌شده.چگونه دمای داکت اسپلیت را در زمستان تنظیم کنیم

هم اکنون با پیشرفت تکنولوژی و علم استفاده از این سیستم گرمایش آب داغ و شوفاژ به روش بهینه و تهویه اجباری از بهترین حالت ها برای سیستم گرمایشی اماکن و محیط ها می باشد.

طرز کار سیستم گرمایشی توسط آب داغ شوفاژ به این صورت می باشد که درون دستگاه یونیت داخلی هواساز داکت اسپلیت از یک رادیاتور ثانویه کویل استفاده می شود همچنین برای تولید و افزایش دمای آب سیال از سیستم پکیج دیواری شوفاژ بهره می برند

آب در پکیج دیواری افزایش دما پیدا کرده و توسط پمپ در لوله ها و رادیاتور یونیت داخلی هواساز به گردش در می آید دمای رادیاتور و کل بالا رفته و فن یونیت داخلی این حرارت تولید شده را در تبادل به محیط دمیده و هوا را در محیط به جریان و سیرکوله در می آورد.

از محاسن این سیستم می توان به عدم استهلاک سیستم هواساز و همچنین مصرف انرژی با هزینه پایین تر توسط گاز شهری در سیستم پکیج که تولید انرژی آب گرم مصرفی در حمام آشپزخانه و سرویس های بهداشتی را نیز به عهده دارد می باشد.

بهترین حالت کنترل دما در سیستم های داکت اسپلیت با آب گرم کدام نوع میباشد؟؟؟؟؟

برای کنترل دما در سیستم‌های هواساز با کویل آب گرم از چند روش می توان استفاده نمود.چگونه دمای داکت اسپلیت را در زمستان تنظیم کنیم

1.سیستم کنترل دمای آب

  1. 2. کنترل فن خاموش روشن کردن فن یونیت داخلی
  2. 3. کنترل دبی و جریان آب در رادیاتور کویل گرمایشی

همانطور که قبلاً اشاره شد در سیستم های تهویه مطبوع بهترین شرایط کاری،حالتی است که تهویه و چرخش هوا در محیط متوقف نشده و همواره به صورت یکپارچه ادامه داشته باشد.

1-در نوع اول کنترل دمای محیط سیستم کنترل دمای آب می توانیم دمای سیستم گرمایشی آب پکیج را کاهش داده و به مقدار مطلوب تنظیم نموده و سیستم استفاده کنیم در این حالت همواره و همیشه دمای خروجی از دستگاه هواساز روی یک دمای ثابت بوده و می تواند به صورت یکپارچه و همیشگی فن کار کند.

اما  ایراد این سیستم می‌تواند در این حالت باشد که در زمانی که هوا سرد شده و سیستم نیاز به گرم شدن سریع محیط دارد دستگاه هواساز در این مورد دچار ضعف می شود چون آب دمای آب داخل کویل هواساز روی عدد پایینی تنظیم شده و از توانایی افزایش دمای محیط با سرعت بالا عاجز می باشد.

پس ما همواره نیاز به داشتن پتانسیل آب با دمای بالا در سیستم می باشیم که در صورت نیاز با حداکثر توان و دما دستگاه به کار خود ادامه دهد تا محیط را سریع گرم کند.

  1. 2. در حالت دوم خاموش و روشن کردن فن یونیت داخلی که امروزه اکثر سیستم های هواساز از این سیستم بهره می‌برند میتوان به کم هزینه بودن استفاده از این سیستم و تنها استفاده از یک سیستم ترموستات با کنترل خاموش و روشن شدن فن استفاده نمود

اما ایراد این سیستم به این صورت می باشد که در زمان خاموش شدن فن یونیت داخلی دیگر هوای مطبوع و مطلوب در محیط به گردش نیامده و امکان اینکه بخشی از محیط سرد و بخش دیگر آن گرم می باشد به وجود آید.

به همین مورد موجب نارضایتی مصرف کننده می شود.چگونه دمای داکت اسپلیت را در زمستان تنظیم کنیم

  1. 3. اما در نهایت کنترل دمای هوا ساز داکت اسپلیت توسط سیستم کنترل دبی و گردش آب در کویل و رادیاتور یونیت داخلی می باشد.

در این حالت آب همیشه در مدار و جریان رادیاتور در گردش می باشد و زمانی که دمای محیط به عدد و مقدار دلخواه رسید سیستم شیر برقی گردش آب در رادیاتور را محدود و یا قطع کرده و دیگر موجب افزایش دما نخواهد شد اما فن به صورت یکپارچه به کار خود ادامه می دهد و همین امر باعث می‌شود هوا در محیط به صورت یکپارچه و یک دست و یک دماغ در گردش باشد و زمانی که دما کاهش پیدا کرد مجدداً فرمان از طریق ترموستات به شیر برقی ساده شده و مجدداً به بی و گردش آب در رادیاتور افزایش خواهد داشت، که موجب افزایش دمای رادیاتور یونیت داخلی و طبیعت افزایش دمای خروجی هواساز می شود.

با به دست آوردن اطلاعات فوق می تواند تصمیم گرفت و انتخاب نمود که بهترین حالت کنترل دمای دستگاه هواساز داکت اسپلیت کدام حالت و  روش می باشد.

تعمیر داکت اسپلیت در کرج
تعمیر داکت اسپلیت در کرج

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row content_placement=”middle” height=”small”][vc_column][vc_column_text]در کرج به مجموعه فدک سرما اعتماد کنیم.

■دارا بودن مجوز کسب از اتحادیه محترم تعمیرکاران استان البرز.
■دریافت اجرت دستمزد طبق تعرفه ارائه شده توسط اتحادیه محترم استان البرز.
■استفاده از قطعات و اجناس اصلی در دستگاه داکت اسپیلت در کرج.
■ارائه گارانتی خدمات به مشتریان در رابطه با خدمات ارائه شده.
■و قت شناسی و خوش قولی نسبت به برنامه زمانبندی شده بین تکنسین و مشتری.
■سابقه بلند و درخشان و همچنین افتخار همکاری با اکثر مراکز و ادارات و ارگانهای دولتی و خصوصی در استان البرز.

فدک سرما دارای برترین تعمیرکار دستگاه داکت اسپیلت در کرج می باشد.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

Rate this post

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *