پمپ های گریز از مرکز

کاربرد پمپ های گریز از مرکز

پمپ های گریز از مرکز به لحاظ کاربرد گسترده، هزینه پایین، و نگهداری و تعمیرات آسان، اغلب در واحد های صنعتی به کار گرفته می شوند . بیشتر این پمپ ها برای انتقال آب و سایر سیالات سبک به کار می روند .پمپ های مزبور را می توان برای پمپاژ دو قاب، خمیر و تراش های چوب و یا مواد سنگین دیگر به کار گرفت. اما هنگام پمپاژ این مواد باید شرایط خاصی را در نظر گرفت . تغییر پمپ های استاندارد به منظور انتقال مواد سنگین معمولا به پروانه هایی بااندازه و اشکال متفاوت نیاز دارد.

شما حتما بعنوان عضوی از گروه نگهداری تعمیرات تاکنون یک پمپ گریز از مرکز را تعمیر کرده اید و یا در انجام تعمیر آن یاری رسانده اید .شاید متوجه شده اید که پس از پیاده کردن لوله ها و بدنه پمپ، کار برروی قسمتهای داخلی آن نسبتا ساده است .همین سادگی تعمیرات و نیاز اندک به نگهداری و تعمیرات باعث شده است که کاربرد پمپ های گریز از مرکز تا این حد گسترش یابد. در این جا به شرح قطعات داخلی و ساختمان پمپ می پردازیم.

طرز کار پمپ

طرز کار این پمپ بر اساس نیروی گریز از مرکز استوار است . همچنان که سیال وارد دهانه ورودی یابخش مرکزی پمپ می شود در اثر چرخش پره ها مطابق شکل ٣ – ١ به طرف بیرون رانده می شود . از آنجا که سرعت سیال در لبه بیرونی پروانه بیشتر است مقدار حرکت سیال افزایش می یابد. با ورود سیال بیشتر به داخل پمپ، مقدار حرکت سیال در بدنه پمپ که در بر گیرنده پروانه پمپ است افزایش می یابد سپس این سیال بافشار از دهانه خروجی پمپ به بیرون رانده می شود.

تقسیم بندی پمپ

Rate this post

1 دیدگاه

  • کم آبی را جدی بگیریم!

    کم آبی را جدی بگیریم! در کشور عزیزمان ایران که دچار کمبود آب هست اگر هر ایرانی فقط روزی ۱ لیتر آب کمتر مصرف کند، می توان روزانه به میزان ۷۵ میلیون لیتر آب صرفه جویی شود. لازم به ذکر است با استفاده از پمپ آب پنتاکس، پمپ آب ابارا، پمپ آب گراندفوس، پمپ آب ویلو، پمپ آب کالپدا، پمپ آب پمپیرانو دیگر برندهای پمپ آب و استفاده از ادوات کنترل دقیق، می توان این امر را میسر کرد. چرا که اگر بتوانیم از هدر رفتن آب با استفاده از ذخیره آن و توزیع یکنواخت در این امر قدم برداریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *