نشانه ها و علائم سوختن کمپرسور کولر گازی

نشانه ها و علائم سوختن کمپرسور کولر گازی  موضوع این مقاله از سایت فدک سرماست. در این مقاله درباره سوختن کمپرسور کولر گازی که یکی از ایرادات متداول و پر تعدد در تعمیرات و کولر گازی می باشد، سخن گوییم. امیدواریم از آن لذت ببرید.

اگر پیش از این درباره کمپرسور کولر گازی و تعمیر و نگهداری و سرویس آن اطلاعاتی نیاز دارید، لطفا ابتدا آن مقاله را دنبال کنید

تعریف و معنای سوختن کمپرسور در کولر گازی

همان طور که می دانید و با توجه به مطالب قبلی کمپرسور کولر گازی جزو اجزای اصلی و به نوعی قلب سیستم برودتی می باشد که وظیفه آن به گردش درآوردن مبرد در سیستم و همچنین افزایش فشار مبرد در سیکل تراکم میباشد.

طبیعتاً با از کار افتادن این قطعه مبرد در سیستم به گردش در نیامده و همچنین فشار آن افزایش پیدا نخواهد کرد و سیستم برودتی در روند تولید برودت و سرما سازی دچار اختلال و مشکل می شود.

سوختن کمپرسور کولر گازی به دو بخش اصلی تقسیم می شود

  • -ایراد مکانیکی
  • -ایراد الکتریکی

در شرح ایرادات کمپرسور کولر گازی باید به این نکته اشراف داشته باشیم که کمپرسور کولر گازی قطعه ای  است که انرژی الکتریکی را به کار مکانیکی تبدیل کرده و با کمپرس نمودن مبرد باعث افزایش فشار و همچنین به گردش درآمدن مبرد در سیستم می‌شود و طبیعتاً با توجه به توضیحات فوق به این نتیجه خواهیم رسید که:

کمپرسور کولر گازی می تواند از قسمت الکتریکی که شامل سیم کشی و میدان مغناطیسی (سیم پیچ) و همچنین از قسمت مکانیکی که شامل روتور تیغه ها سوپاپها و در نوع کمپرسور های پیستونی از قسمت میلنگ شاتون و پیستون و سوپاپ ها دچار مشکل و ایراد شود.

از شما دعوت میکنیم مقاله تعمیر چیلر در کرج را نیز مطالعه بفرمایید

با توجه به توضیحات فوق به این نتیجه می‌رسیم که کمپرسور کولر گازی هم می‌تواند از قسمت الکتریکی و یا همان برقی و یا از قسمت مکانیکی دچار مشکل شود.

اما نکته حائز اهمیت این مورد می باشد که از هر دو نوع آسیبی که به کمپرسور وارد شود کمپرسورهای هرمتیک کولر گازی دیگر قابل تعمیر نبوده و اصطلاحاً تعمیرکاران از واژه سوختن و رفتن کمپرسور نام می برند.

و تنها راه چاره تعویض کمپرسور می باشد.

اما نشانه ها و علائم سوختن کمپرسور برای تعمیرکاران کولر گازی یکی از نکات بسیار مهم و حساس می باشد.

در بسیاری از موارد مشاهده شده که طبق گفته تعمیرکار کمپرسور کولر گازی سوخته و معیوب می باشد، اما با دقت و بررسی کامل این تشخیص اشتباه بوده و کمپرسور سالم بوده و می توانست در مدار به کار خود ادامه دهد.

بنابراین آموختن و دریافتن تجربه هایی برای تشخیص سوختن کمپرسور نشانه ها و علائم سوختن کمپرسور کولر گازی بسیار مهم می باشد.

همانطور که اشاره شد کمپرسور کولر گازی به دو جهت می‌تواند معیوب شود.

ابتدا به نشانه های معیوب بودن کمپرسور کولر گازی از قسمت مکانیکی می پردازیم:

1- زمانی که کمپرسور کولر گازی از قسمت مکانیکی کمپرسور دچار مشکل میشود نشانه هایی مانند گیرپاژ یا اصطلاحاً قفل جام کردن کمپرسور،

ایجاد صداهای غیر طبیعی زمانی که کمپرسور کولر گازی از قسمت مکانیکی کمپرسور دچار مشکل میشود نشانه هایی مانند گیرپاژ یا اصطلاحاً قفل جام کردن کمپرسور،

ایجاد صداهای نامتعارف و غیر معمول…

عدم کمپرس و فشار بالا در کمپرسور ظاهر می شود. (از فشار افتادن کمپرسور) فدک سرما

یکی از عمده‌ترین ایرادات مکانیکی کمپرسور کولر گازی جام کردن و قفل کردن می باشد.

جام (قفل) کردن کمپرسور کولر گازی به دو حالت بیشتر اتفاق می افتد اول، زمانی که کمپرسور کولر گازی به مدت زیادی خواب بوده و اصطلاحاً روشن نشده باشد در زمان استارت امکان قفل شدن کمپرسور وجود دارد که این ایراد معمولاً با روش‌های مختلف برطرف نمودن گرفتگی و رفع قفل شدن کمپرسور برطرف شده و کمپرسور می‌تواند مجدداً کار کند.

حالت دوم:

زمانی که کمپرسور در حال کارکرد بوده و در حین کار بعد از یک خاموش و روشن شدن کمپرسور اصطلاح جام و قفل کرده و دیگر راه نیفتاده است.

در این حالت احتمال بازگشت کمپرسور و به چرخه درآمدن آن بسیار ضعیف می باشد.

چرا باید به مجموعه فدک سرما در کرج اعتماد کنید ؟

متاسفانه با توجه به شرایط موجود و سوء استفاده برخی از همکاران در این صنف ، که دریافت خدمات از این مراکز غیرمجاز باعث بروز خسارت ها و هزینه های بسیار بالا برای مشتریان عزیز در طی این سال ها مشاهده شده، انتخاب یک مرکز مجاز خدمات برای دریافت خدمات تعمیرات کولرهای گازی و اسپلیت در کرج یکی از مهم ترین مواردی است که باعث جلوگیری از بروز خسارت و هزینه ها و همچنین آرامش خاطر و آسایش است.

1. دارا بودن مجوز کسب با سابقه ای بالغ بر ۱۰ سال در زمینه خدمات تعمیرات کولرهای گازی و اسپلیت در کرج

2. در اختیار داشتن استادکاران و نیروهای مجرب و متخصص و آموزش دیده در زمینه تعمیرات و خدمات کولرهای گازی و اسپلیت در کرج.

3. استفاده از قطعات اصلی و اورجینال و تهیه توسط تیم فدک سرما در نتیجه بهترین تعمیرات کولرگازی در کرج برای مشتریان عزیز انجام می شود

4. گارانتی خدمات و همچنین دستگاه های ارائه شده توسط مجموعه فدک سرما تمامی خدمات و تعمیرات ارائه شده به مشتریان عزیز دارای ۳ ماه گارانتی خدمات می باشد.

5. خوش قولی و آن تایم بودن پرسنل مجموعه فدک سرما در جهت ارائه خدمات کولر گازی در کرج تمامی قرارها جهت ارائه خدمات با توجه به هماهنگی قبلی در سر تایم هماهنگ شده با مشتری صورت می گیرد.

6. دریافت تمامی اجرت و دستمزدها طبق تعرفه اتحادیه محترم تعمیرکاران لوازم برودتی و حرارتی استان البرز و ارائه فاکتور رسمی و سربرگ به مشتریان عزیز با شرح کامل خدمات ارائه شده.

7. دسترسی آسان جهت دریافت اطلاعات و مشاوره رایگان از طریق طرح مختلف وبسایت واتساپ تماس های تلفنی با کارشناسان مجرب در زمینه محاسبه خرید دستگاه داکت اسپلیت و همچنین ارائه خدمات و تعمیرات دستگاه.

تعویض کمپرسور کولر گازی

بخش دوم :

نشانه ها و علائم سوختن کمپرسور کولر گازی قسمت برقی و الکتریکی می باشد.

در این بخش سوختن کمپرسور به دو دسته تقسیم می شود با وصل نمودن برق کمپرسور اتصالی رخ داده و فیوز اصلی می پرد.

حالت دوم برق به سر کمپرسور آمده اتصالی رخ نمی‌دهد اما کمپرسور نیز روشن نمی شود.

در این حالت باید با توسط ابزار و تجهیزات تشخیص سوختن کمپرسور بپردازیم اول باید مطمئن شویم که برق به صورت صحیح و با ولتاژ مناسب به سر مصرف کننده کمپرسور کولر گازی میباشد می رسد همچنین از صحت و سلامت خازن راه انداز کمپرسور اطمینان داشته باشیم.

زمانی که متوجه و مشخص شد برق با مشخصات مناسب ولتاژ مناسب به سر کمپرسور رسیدن به کمپرسور روشن نمی شود باید به تست او هم سرسیم های کمپرسور بپردازیم

  • COM
  • RUNING
  • START

توسط متر به تست اهم بین سه سر سیم می پردازیم و آن را مورد بررسی قرار می دهیم اگر اهم دستگاه از حالت استاندارد خارج شده باشد متوجه می‌شویم که از داخل کمپرسور دچار قطعی و اتصال کوتاه شده است.

روش دوم تست سوختن برقی کمپرسور کولر گازی و نشانه های آن.

در حالت دوم که بسیار این حالت اتفاق می افتد سیم پیچ داخلی کمپرسور به بدنه راه داده و اصطلاحاً دچار نشتی برق شده است و با روشن نمودن و رسیدن برق به سر کمپرسور دچار اتصالی شده و فیوز اصلی می پرد.

تست این روش نیست توسط اهم متر صورت می گیرد و باید اهمتر را روی حالت بیزر( اتصال کوتاه) قرار داده و سر سیم های کمپرسور را با بدنه و یا ارت مورد تست قرار دهیم.

اگر هر یک از سر سیم ها با بدنه اتصال داشته باشد به یقین کمپرسور دچار ایراد الکتریکی و معیوب می باشد.

نکته بسیار مهم در سوختن کمپرسور کولر گازی

با توجه به شرایط اقتصادی موجود برخی از تعمیرکاران سودجو ادعای تعمیر کمپرسور های هرمتیک و بسته را دارند.

دقت داشته باشیم که تمامی کمپانی ها و شرکت های سازنده انواع کمپرسورهای هرمتیک کولر گازی به این نکته اشاره داشتند که کمپرسورهای هرمتیک(بسته) غیر قابل تعمیر و بازسازی بوده و در صورت ایجاد ایرادات مکانیکی و الکتریکی باید کمپرسور تعویض گردد.

اجزاء کمپرسور کولر گازی
نشانه ها و علائم سوختن کمپرسور کولر گازی

دقت داشته‌باشید عموم تعمیرات کمپرسور کولر گازی که توسط تعمیرکاران کمپرسور و به ادعای خودشان صورت می‌گیرد عموماً یا تعمیر نمی شود یا اینکه پس از تعمیر مدت زمان بسیار کوتاهی را کار می‌کند و یا حالت سوم اینکه در صورت کارکرد کمپرسور تعمیری راندمان آن بسیار افت و کاهش پیدا خواهد کرد و با توجه به نسبت مصرف انرژی برق و راندمان پایین و بازدهی پایین توجیه اقتصادی نخواهد داشت…

با اطمینان و آرامش خاطر با فدک سرما در کرج در ارتباط باشین.

ما سالهاست که در زمینه  سرویس و تعمیر کولرگازی در کرج فعالیت می کنیم و دارای سابقه کاری درخشان می باشیم و همیشه مورد اعتماد و  رضایت مشتری بوده ایم.

 

Rate this post

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *