داکت

نحوه راه اندازی داکت اسپلیت در زمستان موضوع این مقاله وب سایت تیم مجرب فدک سرما است. در این مقاله حالت زمستانی داکت اسپلیت برای شما تشریح خواهد شد. 

بهترین حالت کنترل دمای دستگاه هواساز داکت اسپلیت در زمستان چیست؟؟

اگر با دستگاه داکت اسپلیت آشنایی کامل دارید و از آن استفاده می کنید، قطعا با این مورد برخورد داشته اید که در فصل زمستان کنترل دما برای محیط امری اجتناب ناپذیر!

در این مطلب قصد داریم به آموزش و توضیح در رابطه با بهترین نوع کنترل دمای محیط با دستگاه‌های داکت اسپلیت در فصل زمستان و حالت گرمایشی دستگاه آشنا گردیم.

حالت زمستانی داکت اسپلیت

همواره بهترین و مطلوب ترین حالت کنترل دمای مطبوع در حالت برودت و یا حرارت گردش هوا و تهویه هوا در محیط به صورت دائم و یکپارچه با یک خروجی باد و گردش هوای ملایم و موثر می باشد.

در این مطلب ما به صورت تخصصی به حالت گرمایشی دستگاه های هواساز داکت اسپلیت خواهیم پرداخت. لطفا با ما همراه باشید.

نحوه راه اندازی داکت اسپلیت در زمستان

متاسفانه در اجرا ها و تکنولوژی های امروز (که بسیاری از تولیدکنندگان و نصابهای و مجری های سیستم های تهویه مطبوع در محیط های آپارتمانی مسکونی اداری و تجاری استفاده می کنند) از نوع ارزانترین و سهل الوصول ترین سیستم برای کنترل دما می باشد که همین امر موجب نارضایتی و عدم رضایت مصرف کننده از سیستم داکت اسپلیت می‌شود.

فدک سرما تعمیر داکت اسپلیت در کرج

مجموعه فدک سرما سالهاست که در زمینه تعمیر داکت اسپلیت در کرج دارای تخصص و مهارت کافی می باشد. همیشه در تلاش بوده است تا اعتماد مشتری را راس اهداف خود قرار دهد. در این مجموعه کلیه خدمات سرویس و تعمیر داکت اسپلیت در کرج انجام میشود.

تماس با ما

بهترین حالت کنترل دما در فصل زمستان برای حالت گرمایشی هواساز داکت اسپلیت کدام است؟

برای رسیدن به سوالات بالا و همچنین استفاده بهینه از دستگاه هواساز داکت اسپلیت ابتدا باید به شناخت انواع کنترل دمای دستگاه هواساز داکت اسپلیت بپردازیم و به آنها آشنا شویم.

داکت اسپیلت زمستان انواع گرمایش

سیستمهای داکت اسپلیت هواساز با سه حالت پتانسیل گرمایشی برای فصل زمستان تولید حرارت و بالابردن درجه و دمای محیط کاربری دارند.

  1. سیستم هیت پمپ hot gas
  2. سیستم المنت، هیتر های الکترونیکی گرمایشی
  3. سیستم آب داغ(شوفاژ)
  1. نحوه راه اندازی داکت اسپلیت در زمستان
    نحوه راه اندازی داکت اسپلیت در زمستان

     

     

 

  1. سیستم های هیت پمپ های حرارتی

 یونیت خاجی دستگاه، مجهز به یک شیر چهار طرفه برقی (4vay valve) می باشد. در حالت گرمایشی و دستور کاربر از قسمت مدار فرمان برد به این شیر برقی فرمان داده شده و گاز داغ خروجی کمپرسور (به صورت معکوس عملکرد حالت سرمایشی) وارد یونیت داخلی می شود.

در این حالت اسپیلت گرمای خود را در تبادل توسط کویل یونیت داخلی به محیط داده و به یونیت خارجی مجدداً باز می گردد. این چرخه تا زمان رسیدن به دمای مطلوب و مدنظر مصرف کننده ادامه پیدا خواهد کرد.

این نوع از حالت گرمایشی پمپ سیستم های تهویه محیط جز بهترین ها برای استفاده حالت گرمایشی از دستگاه تهویه مطبوع می باشد اما همان طور که می دانید هر سیستمی دارای معایب و محاسنی می باشد.

از محاسن استفاده از سیستم هیت پمپ می‌توان به عدم نیاز به انرژی گاز طبیعی شهری آب داغ پمپ و سایر موارد می باشد و دستگاه فقط با حالت استفاده از انرژی برق تولید حرارت و افزایش دمای محیط را انجام می دهد.

معایب سیستم هیت پمپ:

بزرگترین عیب سیستم هیت پمپ، می‌توان استهلاک و معیوب شدن زود هنگام کمپرسور و سیستم کندانسینگ یونیت دستگاه می باشد، با توجه به تجربیات و شواهد به دست آمده سیستمهایی که از حالت هیت پمپ گرمایشی در فصل زمستان استفاده می کنند عمر و کارایی دستگاه به نصف کاهش پیدا کرده و تمامی قطعات و ادوات مورد استهلاک قرار خواهند گرفت.

مورد دوم که اکثر مصرف کنندگان از این مورد ناراضی هستند و از آن ابراز شکایت و نارضایتی می کنند مصرف برق بالای حالت گرمایشی در سیستم هیت پمپ می باشد.

توجه داشته باشید در سیستم هیت پمپ نیز تمامی ادوات مانند حالت سرمایشی (کمپرسور سیستم گردش گاز یونیت خارجی مدار برقی قدرت و فرمان) به کار گرفته و در مدار قرار می‌گیرند.

  1. سیستم المنت هیترهای الکترونیکی

این نوع سیستم گرمایشی می‌توان به کمترین راندمان و بازدهی دستگاه اشاره کرد در این سیستم از المنت های قوی جهت تولید گرما استفاده می‌شود و فن یونیت داخلی با دمیدن بر روی این لنت ها هوای گرم را مانند سشوار به محیط منتقل می کند

کنترل دما در این حالت با قطع و وصل کردن و یا افزایش و کاهش ولتاژ المنت ها صورت می گیرد.چگونه دمای داکت اسپلیت را در زمستان تنظیم کنیم.

محاسن سیستم گرمایشی داکت اسپلیت توسط المنت:

از محاسن سیستم گرمایشی المنت ها و هیتر ها می‌توان به عدم نیاز به سایر انرژی ها مانند گاز طبیعی و سیستم هیت پمپ اشاره کرد.

اما در رابطه با راندمان این سیستم از نوع پایین و بی کیفیتی برخوردار می‌باشد به علت این که اکثراً در فواصل کوتاه مدت المنتها سوخته و معیوب می شود همچنین مصرف بالای برق موجب سوختگی و استهلاک کابلهای قدرت و سیم کشی سیستم خواهد شد.

  1. حالت سوم تولید حرارت در حالت گرمایشی دستگاه های هواساز داکت اسپلیت از نوع استفاده از سیال گرمایشی که عموما آب میباشد استفاده می شود.

از زمان های قدیم استفاده از سیستم شوفاژ و آب داغ بهترین حالت برای افزایش دما و حالت گرمایشی در فصل زمستان برای گرم کردن محیط ها استفاده می‌شده.

هم اکنون با پیشرفت تکنولوژی و علم استفاده از این سیستم گرمایش آب داغ و شوفاژ به روش بهینه و تهویه اجباری از بهترین حالت ها برای سیستم گرمایشی اماکن و محیط ها می باشد.

طرز کار سیستم گرمایشی توسط آب داغ شوفاژ به این صورت می باشد که درون دستگاه یونیت داخلی هواساز داکت اسپلیت از یک رادیاتور ثانویه کویل استفاده می شود همچنین برای تولید و افزایش دمای آب سیال از سیستم پکیج دیواری شوفاژ بهره می برند.

آب در پکیج دیواری افزایش دما پیدا کرده و توسط پمپ در لوله ها و رادیاتور یونیت داخلی هواساز به گردش در می آید دمای رادیاتور و کل بالا رفته و فن یونیت داخلی این حرارت تولید شده را در تبادل به محیط دمیده و هوا را در محیط به جریان و سیرکوله در می آورد.چگونه دمای داکت اسپلیت را در زمستان تنظیم کنیم.

از محاسن این سیستم می توان به عدم استهلاک سیستم هواساز و همچنین مصرف انرژی با هزینه پایین تر توسط گاز شهری در سیستم پکیج که تولید انرژی آب گرم مصرفی در حمام آشپزخانه و سرویس های بهداشتی را نیز به عهده دارد می باشد.

بهترین حالت کنترل دما در سیستم های داکت اسپلیت با آب گرم کدام نوع میباشد

برای کنترل دما در سیستم‌های هواساز با کویل آب گرم از چند روش می توان استفاده نمود

  1. سیستم کنترل دمای آب
  2. کنترل فن خاموش روشن کردن فن یونیت داخلی
  3. کنترل دبی و جریان آب در رادیاتور کویل گرمایشی

همانطور که قبلاً اشاره شد در سیستم های تهویه مطبوع بهترین شرایط کاری، حالتی است که تهویه و چرخش هوا در محیط متوقف نشده و همواره به صورت یکپارچه ادامه داشته باشد.

در نوع اول کنترل دمای محیط سیستم کنترل دمای آب می توانیم دمای سیستم گرمایشی آب پکیج را کاهش داده و به مقدار مطلوب تنظیم نموده و سیستم استفاده کنیم در این حالت همواره و همیشه دمای خروجی از دستگاه هواساز روی یک دمای ثابت بوده و می تواند به صورت یکپارچه و همیشگی فن کار کند.

اما  ایراد این سیستم می‌تواند در این حالت باشد که در زمانی که هوا سرد شده و سیستم نیاز به گرم شدن سریع محیط دارد دستگاه هواساز در این مورد دچار ضعف می شود چون آب دمای آب داخل کویل هواساز روی عدد پایینی تنظیم شده و از توانایی افزایش دمای محیط با سرعت بالا عاجز می باشد.چگونه دمای داکت اسپلیت را در زمستان تنظیم کنیم.

پس ما همواره نیاز به داشتن پتانسیل آب با دمای بالا در سیستم می باشیم که در صورت نیاز با حداکثر توان و دما دستگاه به کار خود ادامه دهد تا محیط را سریع گرم کند.

  1. در حالت دوم خاموش و روشن کردن فن یونیت داخلی که امروزه اکثر سیستم های هواساز از این سیستم بهره می‌برند میتوان به کم هزینه بودن استفاده از این سیستم و تنها استفاده از یک سیستم ترموستات با کنترل خاموش و روشن شدن فن استفاده نمود.

اما ایراد این سیستم به این صورت می باشد که در زمان خاموش شدن فن یونیت داخلی دیگر هوای مطبوع و مطلوب در محیط به گردش نیامده و امکان اینکه بخشی از محیط سرد و بخش دیگر آن گرم می باشد به وجود آید.

به همین مورد موجب نارضایتی مصرف کننده می شود.

  1. 3. اما در نهایت کنترل دمای هوا ساز داکت اسپلیت توسط سیستم کنترل دبی و گردش آب در کل و رادیاتور یونیت داخلی می باشد.
نحوه راه اندازی داکت اسپلیت در زمستان
نحوه راه اندازی داکت اسپلیت در زمستان

 

در این حالت آب همیشه در مدار و جریان رادیاتور در گردش می باشد و زمانی که دمای محیط به عدد و مقدار دلخواه رسید سیستم شیر برقی گردش آب در رادیاتور را محدود و یا قطع کرده و دیگر موجب افزایش دما نخواهد شد.

اما فن به صورت یکپارچه به کار خود ادامه می دهد و همین امر باعث می‌شود هوا در محیط به صورت یکپارچه و یک دست و یک دماغ در گردش باشد و زمانی که دما کاهش پیدا کرد مجدداً فرمان از طریق ترموستات به شیر برقی ساده شده و مجدداً به بی و گردش آب در رادیاتور افزایش خواهد داشت.

این امر موجب افزایش دمای رادیاتور یونیت داخلی و طبیعت افزایش دمای خروجی هواساز می شود.چگونه دمای داکت اسپلیت را در زمستان تنظیم کنیم.

با به دست آوردن اطلاعات فوق می تواند تصمیم گرفت و انتخاب نمود که بهترین حالت کنترل دمای دستگاه هواساز داکت اسپلیت کدام حالت و روش می باشد.

چگونه صدای داکت اسپلیت هواساز را کم کنیم

 

نحوه راه اندازی داکت اسپلیت در زمستان
نحوه راه اندازی داکت اسپلیت در زمستان

فدک سرما دارای برترین تعمیرکار داکت اسپلیت در کرج می باشد.

انتخاب سرویس کار و تعمیرکار فن کویل در کرج یکی از مهم ترین و پر مسئولیت ترین بخش در مجموعه تعمیرگاهی داکت اسپلیت در کرج میباشد.

دارا بودن تخصص و مهارت در زمینه سرویس و تعمیر  داکت اسپلیت در کرج  مدرک فنی حرفه ای برای تعمیرکاران می باشد.

تاهل ، تعهد، عدم سوء سابقه  و همچنین گواهی عدم اعتیاد شرایطی است که مجموعه فدک سرما به طور جد از نیروهای خود دریافت میکند.

وجه تمایز تعمیرکاران فدک سرما نسبت به مراکز دیگر در تعمیرات تعمیر داکت اسپلیت در کرج موارد فوق می باشد.

همین امر موجب می شود تا مشتریان با خیالی آسوده و راحت هم در زمینه تخصصی تعمیر  داکت اسپلیت در کرج و همچنین از نظر اخلاقی و شخصیتی می توانند به نیروها و تعمیرکاران مجموعه فدک سرما اعتماد داشته باشند.

نحوه راه اندازی داکت اسپلیت در زمستان
نحوه راه اندازی داکت اسپلیت در زمستان

 

 

منابع و مواخذ نحوه راه اندازی داکت اسپلیت در زمستان

How to Best Use Your Split System this Winter

5/5 - (1 امتیاز)

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *