ایر درایر چیست

ایر درایر
ایر درایر

ایر درایر چیست؟؟

Refrigeration Air Dryer

بسیاری از صنایع پرکاربرد و همچنین ابزارها و رباط های نقاشی توسط نیروی باد و پنوماتیک کار می کنند و به اصطلاح بادی هستند.

تامین این نیروی کار (باد) توسط کمپرسورهای باد صورت میگیرد.

اما موضوع مورد بحث ما کیفیت این نیرو می باشد.

رطوبت بزرگترین مشکل و مخل کیفیت این نیرو می باشد،بدلیل اینکه رطوبت در تجهیزات باعث بروز مشکلات و اکسیداسیون و زنگ زدگی و از طرفی کاهش راندمان و کیفیت میشود.

همانطور که اطلاع دارید در ازت (هوای موجود )در صد قابل توجهی رطوبت وجود دارد.و همین رطوبت وارد کمپرسور و سیستم تراکم هوا شده و مشکلاتی که در بالا مطرح شد را بوجود خواهد آورد.

برای از بین بردن رطوبت و جلوگیری از ورود آن به تجهیزات از دستگاهی به نام خشک کن هوا(ایر درایر)(AIRE DRYER)  استفاده می شود.

محل نصب ایر درایر در سیستم

عموما ایر درایرها بعد از کمپرسور هوا و فیلتر درایر ها نصب میشوند و خروجی ایر دارایر به مخزن اصلی باد و یا مستقیم به تجهیزات و ماشین نصب میشود.

فیلتر – کمپرسور هوا  – فیلتر درایر – ایر درایر – مخزن – تجهیز مورد استفاده

 

 

 

اجزای تشکیل دهنده ایر درایر ( رطوبت گیر – خشک کن تبریدی ) Refrigeration Air Dryer

قطعات ایر درایر
قطعات ایر درایر

ایر درایر چگونه کار میکند

اصول کار درایر ها به این گونه است که هوای فشرده مرطوب ابتدا وارد یک مبدل حرارتی می شود. هوای گرم ورودی بر اثر مجاورت با هوای سردی که می خواهد از درایر خارج شود تا حدودی خنک می شود.  سپس هوا وارد اواپراتور می شود. در این قسمت دمای هوا تا ۳ درجه سانتیگراد پایین می آید. هنگامی که هوا سرد می شود، بخار موجود در هوا به مایع تبدیل می شود. این مایع به وسیله شیر تخیله برقی جدا شده و به از سیستم خارج می شود.

در نهایت هوای خشک از  مبدل حرارتی عبور کرده و در اثر مجاورت با هوای گرم ورودی ، مجددا گرم شده و یک جریان هوای خشک و با دمای نرمال از درایر خارج می گردد.

فدک سرما در کرج آماده ارایه خدمات،سرویس،تعمیر انواع ایر درایر به شما عزیزان می باشد.

 

Rate this post

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *