چرا کولرگازی یخ میزند؟؟

دلایل یخ زدن کولر گازی در فصل تابستان یا حالت سرمایش

کولرگازی
کولرگازی

شاید شما هم با صحنه یخ زدن کولر گازی ( پنل داخلی کولر گازی ، پنل خارجی ، کندانسور کولر گازی ، لوله های ارتباطی ) مواجه شده باشید. ما در این آموزش قصد داریم به شما دلایل این اتفاق را توضیح دهیم و همچنین  از چگونگی یخ زدن قسمت های مختلف کولر گازی در فصول مختلف سال صحبت خواهیم کرد.

چه زمان کولر گازی شما یخ میزند ؟

کولر گازی در دو حالت امکان یخ زدن دارد  :

 

حالت تابستانه یا سرمایش

حالت زمستانه یا گرمایش

 

ما در این اموزش به دلایل یخ زدن کولر گازی در فصل تابستان یا حالت سرمایش کولر گازی خواهیم پرداخت و در آموزش بعدی به شرح این اتفاق در فصل زمستان یا حالت گرمایش خواهیم پرداخت .

یخ زدن کولر گازی در حالت سرمایش یا تابستانه؟

یخ زدن کولر گازی در فصل تابستان دلایل زیادی دارد که ما به صورت کاملا ساده به ذکر دلایلی میپردازیم که از شایع ترین دلایل یخ زدن است که شما با خواندن آن به اصل موضوع پی خواهید برد البته دلایل بسیار نادر و اندکی هم هست که به صورت کاملا تخصصی باید به آن پرداخت که از حوصله این بحث خارج خواهد بود

عدم وجود گاز کافی در کولر گازی و نیاز به شارژ گاز داشتن

  • اگر کولر گازی شما به هر دلایلی مانند نشتی گاز فرئون یا جا به جایی کولر گازی کمبود گاز داشته باشد یا از گاز کافی برخوردار نباشد سیکل سرمایش با مشکل مواجه شده و باعث یخ زدن در پنل داخلی یا لوله های کولر گازی خواهد شد که شما میتوانید با شارژ کردن گاز کولر گازی این مشکل را برطرف کنید.

گرفتگی در لوله های کولر گازی یا قطعات داخلی کولر گازی

اگر لوله مویی یا قطعاتی مانند شیربرقی کولر گازی یا لوله های ارتباطی کولر گازی گرفتگی داشته باشند امکان یخ زدن کولر گازی بسیار زیاد است.

یکسره کار کردن کمپرسور

اگر به دلیل هر یک از مشکلاتی مانند خرابی برد فرمان یا خرابی سنسور کولر گازی یا خرابی کمپرسور یا قطعاتی مانند کنتاکتور کمپرسور کولر گازی شما به صورت یکسره کار کند باعث یخ زدن در پنل داخلی و قسمت هایی از کولر گازی خواهد شد.

خرابی فن بلوور یا همان فن داخلی (اواپراتور)

یک از مهم ترین قطعات کولر گازی فن بلوور داخلی است که باعث میشود هوای گرم به داخل پنل کشیده شده که با تماس با کویل های اواپراتور سرد به هوای سرد تبدیل شده و به محیط بازگشت داده میشود اگر فن بلوور نتواند هوای سرد را به راحتی از روی کویل های داخلی (اواپراتور) تخلیه کند حتما پنل داخلی شروع به یخ زدن خواهد کرد اما تخلیه نشدن کامل هوا از روی فین های پنل داخلی میتواند دلایل زیر را داشته باشد :

کثیف بودن فیلتر های کولر گازی
خرابی فن بلیور (عدم کارکرد صحیح و به فن بلوور )
سوختن موتور فن یا راه انداز بلوور داخلی

کولر گازی با هر یک از دلایل بالا امکان یخ زدن در قسمت های مختلف را خواهد داشت که باید بررسی و عیب اصلی را پیدا کرد البته شما برای رفع کردن هر یک از این اشکلات نیاز به ابزار و تخصص کافی دارید که توصیه میشود اگر از تخصص کافی برخوردار نیستید به تنهایی این کار را انحام ندهید

استفاده از کولر گازی در هوای نسبتا سرد

زمانی که هوای بیرون نسبتا سرد است سعی کنید که از حالت فن کولر گازی استفاده کنید چون استفاده بیش از حد از حالت سرمایش باعث یخ زدن سیکل و لوله ها خواهد شد

Rate this post

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *