هنگام عبور مخلوط مایع و گاز مبرد از پخش کن ، سرعت مخلوط افزایش پیدا کرده ، فشار آن افت میکند و مخلوط بطور یکسان ما بین مسیرهای تغذیه اواپراتور پخش میشود.
افت فشاری که در پخش کن اتفاق می افتد باعث کاهش ظرفیت و بازدهی سیستم نمیشود چون این افت فشار در قسمتی از سیستم که مایل به کاهش فشار هستیم ، اتفاق می افتد.
همانطور که عرض شد هنگام عبور مبرد از پخش کن فشار دوباره افت پیدا میکند بنابراین قبل از پخش کن (یا خروجی شیر انبساط) اندکی فشار بیشتر میباشد. در نهایت این بدین معنی است که مخلوط مایع و گاز خروجی از شیر انبساط دمایی بیشتر از مخلوط خروجی از پخش کن دارد و چون فرآیند در اواپراتور در فشار و دمای ثابت انجام میپذیرد در نتیجه دمای بدنه شیرانبساط همواره چند درجه از دمایی که بالب شیر انبساط حس میکند بیشتر خواهد شد.
در نتیجه همه توضیحات بالا میتوان گفت در شیرهای انبساط مخصوصا شیرهای انبساط MOP دار (که در آنها احتمال مهاجرت مایع از بالب به پاور شیرانبساط وجود دارد) پدیده مهاجرت مایع و جمع شدن آن در پاور شیر انبساط از بین میرود.

??? برخی از دوستان اصرار دارند که بر روی پاور شیر انبساط (جهت ایجاد اختلاف دما با بالب) حتما هیتر باید بست. پدیده ایی که در بالا شرح دادیم مشخص میکند ، همواره دمای بدنه و در نتیجه پاور شیرانبساط از دمای بالب بالاتر بوده و هیچگاه نیازی به بستن هیتر بر روی پاور شیرانبساط نیست

جهت انجام سرویس چیلر،سردخانه، کولر گازی،داکت اسپلیت بصورت اصولی و دستگاه های مجهز و همچنین افراد متخصص و

متعهد می توانید با ما تماس بگیرید

آدرس دفتر:آزادگان،خیابان برغان،خیابان ساریخانی.

09127652048

02632403163

با مدیریت فیروزی

Rate this post

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *