شست شوی سیکل برودتی

1.شیرهای سرویس کمپرسور را بسته و مبرد داخل آن را بازیابی کنید سپس کمپرسور را جدا کرده و کمپرسور جدید را جایگزین کنید. مقداری از روغن کمپرسور جدید را به عنوان نمونه خارج و در یک بطری شیشه‏ ای نگه دارید. از این نمونه روغن جهت مقایسه آن با رنگ روغن سیستم استفاده می‏شود جهت اطمینان از تمیز شدن.
در سیستم‏هایی که کمپرسور دارای شیر سرویس نیست باید مبرد را بازیابی کرد.

2. بعد از نصب کمپرسور جایگزین، در حالی که شیرهای سرویس کمپرسور بسته است فقط کمپرسور را وکیوم کنید. سپس شیرهای کمپرسور را باز کرده، شیر خط مایع را بسته و مبرد را پمپ دان کنید. اگر چه در هنگام پمپ دان مقداری از آلاینده ‏ها وارد کمپرسور می‏شود اما به دلیل کوتاه بودن زمان کارکرد کمپرسور، آسیبی به آن وارد نخواهد شد.

3. تمام کنترل‏کننده ‏ها، شیر برقی و شیر انبساط را بررسی کرده و در صورت نیاز تمیز یا تعویض شوند. تمام فیلتر درایرها و صافی‏ها را تمیز یا در صورت نیاز تعویض کنید.

4. یک عدد فیلتر درایر ضد اسید بر روی خط مکش کمپرسور نصب کرده و یک فیلتر درایر با سایز بزرگتر بر روی خط مایع نصب شود(فیلتر درایر خط مایع یک سایز بزرگتر از سایز معمول انتخاب شود). این فیلترها موقت هستند و بعد از اتمام تمیز کردن سیستم باید با فیلترهای دائمی جایگزین شوند.

5. کمپرسور را راه‏ اندازی کنید. همانطور که آلاینده ‏ها توسط فیلترها جذب می‏شوند اختلاف فشار دو طرف فیلتر افزایش پیدا خواهد کرد. اختلاف فشار دو طرف فیلترها را در 4 ساعت ابتدایی راه اندازی زیر نظر بگیرید. در صورتی که اختلاف فشار فیلتر از مقادیر توصیه شده توسط سازنده بیشتر بود. سیستم را خاموش کرده فیلترها را عوض کنید و دوباره سیستم را راه اندازی کنید. جدول زیر نمونه ای از ماکزیمم افت فشار فیلتر مکش است که در صورت در دسترس نبودن توصیه سازنده می توان از این مقادیر استفاده کرد. در جدول دو مقدار داده شده است در فرآیند تمیزکاری چون فیلترها موقت هستند مقادیر temporary installation مد نظر قرار گیرد.
6.اجازه دهید سیستم به مدت 48 ساعت کار کند. بعد از آن، کمپرسور را خاموش کرده و با بستن شیرهای سرویس از سیستم ایزوله کنید. مقداری از روغن کمپرسور را خارج کرده و با نمونه روغنی که در مرحله1 از کمپرسور خارج کرده بودید مقایسه کنید. می‏توان از کیت های مخصوص تست اسیدی بودن روغن استفاده کرد.در صورتیکه رنگ روغن کدر است و یا بوی اسید می‏دهد و یا اینکه در سایت گلاس رطوبت نشان داده شود دوباره فیلترها را تعویض کرده و اجازه دهید که سیستم به مدت 48ساعت دیگر کار کند.
درصورت آلوده شدن بیش از حد روغن و از دست رفتن خواص روانکاری. ممکن است لازم باشد که با روغن جدید جایگزین شود.

7. به قدری این کار را انجام دهید تا رنگ روغن شفاف شده و به رنگ روغن تمیز نزدیک شود و اسیدی نباشد.(اسیدی بودن روغن را می‏توان توسط کیت مخصوص تست کرد و یا با بو کردن روغن مطمئن شد که روغن بوی اسید نمی‏دهد)

8. بعد از اینکه آلاینده ‏ها کاملا از بین رفتند و رنگ روغن شفاف شد و نشانگر رطوبت سایت گلاس هم رطوبتی را نشان نداد. فیلتر موقتی که در خط مکش نصب شده بود را با یک فیلتر دائمی تعویض کرده و همچنین فیلتر با سایز بزرگی که در خط مایع نصب شده بود را با یک فیلتر درایر با سایز مناسب تعویض کنید.

9. بعد از اتمام تمیز کردن سیستم. به مدت دو هفته سیستم را زیر نظر داشته باشید تا از تمیز بودن آن اطمینان حاصل شود.

جهت انجام سرویس چیلر،سردخانه، کولر گازی،داکت اسپلیت بصورت اصولی و دستگاه های مجهز و همچنین افراد متخصص و

متعهد می توانید با ما تماس بگیرید

آدرس دفتر:آزادگان،خیابان برغان،خیابان ساریخانی.

09127652048

02632403163

با مدیریت فیروزی

Rate this post

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *