کولر گازی جنرال GENARAL.در سالهای گذشته محصولاتی مانند کولرها، یخچال، اجاق گاز و… ترکیبی از مکانیک و الکترونیک بود که قسمت الکترونیک بعنوان منبع تغذیه تنها وظیفه تامین انرژی دستگاه را بر عهده داشت. اما با پیشرفت تکنولوژی بخش های مکانیکی دستگاه ها به مرور حذف یا بصورت ترکیبی مورد استفاده قرار گرفت. و با بهره گیری از بردهای الکترونیکی بسیاری از قسمتها به صورت فرمانپذیر در آمدند. و آنگونه پیش رفت که تا به امروز شاهد تمام الکترونیکی شدن دستگاه ها و همچنین هوشمند شدن آن ها را شاهد هستیم. یکی از مزایای این پیشرفت، امکان تشخیص خطاهای هر دستگاه با استفاده از کدهایی که در خروجی نمایش داده میشود می باشد.بانک ارور کولر گازی جنرال GENARAL

کولر گازی جنرال (GENERAL) که در ایران با نام کولر گازی جنرال بانه‌ایشناخته می‌شود و به دلیل قیمت مناسب آن مشتریان زیادی در ایران دارد و معمولاً به‌صورت آزاد وارد و فروخته می‌شود نیز دارای کدهای خطایی است که در هنگام کار اگر برای این کولر مشکلی پیش بیاید با این کدهای تا حدودی نوع این مشکل را به کاربر گزارش می‌دهد.

از شما دعوت میکنیم مقاله تعمیر چیلر در کرج را نیز مطالعه بفرمایید

قابل‌توجه است که مشکلی که این ارور های معرفی می‌کنند یک شمای کلی است و باید برای تعمیر آن به‌صورت دقیق‌تر آن ناحیه را چک کرده ومورد برسی قرار داد که اگر تخصصی برای این کار ندارید حتماً با مرکز مجاز تعمیر کولر گازی جنرال تماس بگیرد و  همیشه سعی کنید که کولر گازی خود را از نمایندگی رسمی کولر گازی جنرال خریداری کنید تا کارشناسان آن در کمترین زمان ممکن مشکل را حل کنند.

از شما دعوت میکنیم جهت کسب اطلاعات بیشتر مقاله های  تعمیر داکت اسپلیت   و   مرکز تخصصی تعمیر سردخانه در کرج و تعمیر کولر گازی کرج را نیز مطالعه بفرمایید.

در ادامه این مطلب به شناخت انواع ارور کولر گازی جنرال و روش های رفع خطای آن می پردازیم. دقت داشته باشید که کولر گازی جنرال که از طریق راههای غیر قانونی و نیمه قانونی وارد کشور میشوند دارای اسم های گوناگون می باشند مثل جنرال اس اچ ، جنرال سی اچ ، همگی دارای یک برد الکترونیک هستند و ارورها و خطاهای یکسانی دارند.بانک ارور کولر گازی جنرال GENARAL

منظور از ارور یا کد خطا چیست؟

اگر زمانی بخش از بدن شما دردی را تجربه کند چه خواهید کرد؟ بدون شک بلافاصله دستتان را به نقطه درد برده و روی آن قرار میدهید. زیرا سیگنالهای عصبی آن قسمت شما را متوجه نقطه درد کرده و بی اختیار دستتان به آن سمت میرود.بانک ارور کولر گازی جنرال GENARAL

برنامه نویسان در حین نوشتن فرامین مربوط به یک دستگاه نقاط درد دستگاه را با کدهای کوتاهی مشخص می نمایند که در صورت خرابی یا هر نوع ایراد، بلافاصله خطای مربوط به آن قسمت روی صفحه نمایش داده می شود. به عبارتی زبان محاوره ای بین یک دستگاه و انسان همین کدهای خطاست.

نحوه نمایش ارور کولر گازی جنرال

در بعضی از کولرها که دارای صفحه دیجتالی یا متریکس نمی باشند عموماً کدهای خطا از روی چراغ های دستگاه مشخص میگردد. این خطاها تقریبا مشابه پیام های مورس نمایش داده میشود و تنها با کمی دقت و مطالعه کاتالوگ سرویس دستگاه میتوان متوجه نوع خطای آن شد. بعنوان مثال چراغ ارور به نوعی چشمک میزند که اگر آن را به نقطه و خط تبدیل کنیم چیزی مشابه این شکل به دست می آید (ـــــ . . . ـــــ . . . ـــــ . ــــــ) خطوط به معنی طول روشن یا خاموش ماندن چراغ و نقطه ها سریع چشمک زدن آن را نمایش می دهند. البته این چشمک زدن ها حالتهای مختلفی دارد که در دفترچه مربوطه میتوان ارور کولر گازی جنرال را یافت.

اما در کولرهایی که دارای صفحه دیجیتالی هستند، وضعیت متفاوت است. و ارور کولر گازی جنرال با زبان گویاتری با شما ارتباط برقرار میکند که عموما ترکیب دو یا چند عدد و حرف لاتین است. مثلا: E01 که حرف E اشاره به کلمه Error یا خطا دارد. و عدد مقابل آن بخش مربوطه و نوع خطا را بیان می نماید.

ارور کولر گازی
ارور کولر گازی

 

با اطمینان و آرامش خاطر بانک ارور کولر گازی جنرال GENARAL در کرج را انتخاب کنید.

ما سالهاست که در کرج فعالیت می کنیم و دارای سابقه کاری درخشان می باشیم و همیشه مورد اعتماد و رضایت مشتری بوده ایم.

توضیح مربوط به هر ارور را کجا باید یافت؟

عموما به همراه هر دستگاه کولر یک یا دو دفترچه راهنما ارائه میگردد که یکی مربوط به راهنمای کاربر و یکی مربوط به راهنمای سرویس است. البته در بسیاری از نمایندگی ها یا حتی کارخانه سازنده، دفترچه مربوط به راهنمای سرویس را حذف کرده و به مشتری ارائه نمی دهند. اما اگر این دفترچه را در دسترس دارید، حتماً به آن مراجعه نموده و طبق دستور العمل مربوط به همان ارور عمل نمایید.بانک ارور کولر گازی جنرالGENARAL

اقدامات اولیه در صورت مشاهده کد خطا در کولر گازی جنرال

معمولاً بسیاری از کولرها ممکن است بعلت کارکرد طولانی و داغ شدن برد دستگاه، دچار اختلالاتی شوند که منجر به بروز ارور شود. لذا اولین پیشنهاد ما این است که ابتدا کولر را از طریق ریموت خاموش نموده سپس کاملا آن را از برق بکشید، سپس با چند بار فشردن دکمه های روی کولر، (در صورت موجود بودن) برق داخل مدار را تخلیه کنید. سپس اجازه بدهید حدود نیم ساعت در همین وضعیت باقی بماند. این عمل کمک می کند تا حافظه و پردازنده کاملا تخلیه شده و به اصطلاح ریست شوند. حال کولر را به برق زده و آن را روش نمایید.

اما چنانچه دفترچه سرویس را در اختیار نداشتید و در تشخیص ارور کولر گازی جنرال دچار مشکل شدید، بهترین منبع برای پیدا کردن توضیح کد خطا، اینترنت است. کافیست با جستجوی مدل دستگاه و نوع خطا، به راحتی اطلاعات مربوط به آن را به دست آورید.بانک ارور کولر گازی جنرالGENARAL

چند نوع ارور در کولر گازی وجود دارد؟

با توجه به گستردگی مدلها و تنوع برندهای کولر گازی، نوع و کد خطای هر مدل با بقیه ممکن است متفاوت باشد. بنابراین از ارائه لیست دقیق ارورها معذوریم. اما بصورت کلی خطاها در کولر گازی به قسمت های زیر اشاره دارند:

  • اشکال در موتور و فن داخل و بیرون
  • سنسورهای بخش بیرونی
  • سنسورهای بخش داخلی
  • سوئیچ کنترل دمای کمپرسور
  • سنور ولتاژ
  • عدم کارکرد صحیح اینورتر
  • رفتار غیر عادی سیستم
  • قطعی اتصال یونیت داخل و خارج
  • خرابی حافظه EEPROM
  • افت ولتاژ مدار تغذیه

بله دقیقا درست است پیدا کردن عیب دقیق و برطرف کردن آن مستلزم داشتن تخصص کامل درباره تعمیر کولر گازی جنرال و ابزار موردنیاز است که در بسیاری از ارور ها این مشکل ساده بوده و شما با دانستن آن قادر به برطرف کردن آن هستید ولی برطرف کردن بسیاری از کد خطا یا ارورها احتیاج به مهارت و تخصص لازم دارد؛ پس اگر درزمینهٔ تعمیر و سرویس دستگاهی که کد خطا داده است تخصصی ندارید به‌هیچ‌عنوان اقدام به این کار نکنید زیرا علاوه بر برطرف نکردن مشکل امکان آسیب رساندن به خود یا کولر گازی جنرال بسیار زیاد است.بانک ارور کولر گازی جنرالGENARAL

 

برای هر گونه سرویس و تعمیر کولر گازی میتوانید از طریق پر کردن فرم درخواست تعمیرات کولر گازی و یا از طریق تماس تلفنی با ما در ارتباط باشید.

تعمیر کولر گازی در کرج
تعمیر کولر گازی در کرج

 

ارور کولر گازی جنرال بانه ای

کد خطا شرح خطا
خطای E2 این خطا ایراد در سنسور محیطی کولر می باشد / خرابی سنسور محیطی کولر مقدار مقاومت سنسور بررسی شود
خطای E3 خطا در سنسور پایپ / سنسور متصل به اوپراتور / مقدار اهم سنسور پایپ چک شود
خطای E4 خطا در یونیت بیرونی بررسی سنسور پایپ و تعویض آن
خطای E5 خطا ایراد در فن بلوور داخلی می باشد / مقدار اهم فن بلوور چک شود / سوختگی فن بلوور / خرابی برد الکترونیک
خطای E7 مشکل در کابل های ارتباطی بین دو یونیت داخل و خارج می باشد
خطای E8 مشکل در میزان دمای بالا کندانسور (دیفراست) می باشد / خرابی کندانسور دیفراست
خطای DF یخ زدایی و یا دیفراست

 

ارور کولر گازی جنرال گلد

 

کد خطا شرح خطا
خطای F9 خطای سنسور محیطی می باشد / خرابی سنسور محیطی دستگاه مقدار مقاومت سنسور محیطی چک شود
خطای F8 خطای سنسور پایپ می باشد / سنسور متصل به اوپراتور / مقدار اهم سنسور پایپ چک شود
خطای F7 خطای دیفراست می باشد / خرابی دیفراست مقدار اهم بررسی شود

 

ارور کولر گازی جنرال دو تیکه

 

کد خطا F1 خطای محافظ فازها می باشد / سوختگی محافظ / خرابی برد اصلی
کد خطا F2 این خطای محافظ فازها است / سوختگی محافظ فازها / خرابی برد اصلی
کد خطا F3 مشکل خطا از محافظ ولتاژ زیاد می باشد
کد خطا F4 علت خطا از محافظ ولتاژ کم می باشد
کد خطا F5 خطای گرمای زیاد / خرابی برد الکترونیک
کد خطا F6 مشکل خطا از اورلد می باشد / سوختگی اورلد / خرابی برد اصلی
کد خطا F7 خطای سنسور یونیت بیرونی می باشد / خرابی سنسور یونیت بیرونی مقدار مقاومت سنسور یونیت چک شود
کد خطا F8 مشکل از محافظ ضد یخ زدگی می باشد
کد خطا F9 این خطا یخ زدگی می باشد
کد خطا F10 گرمایش الکترونیکی

 

Rate this post

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *