آمپر کولر گازی

آمپر کولر گازی


مقاله پیش رو از فدک سرما در راستای پاسخ به پرسش چگونه آمپر کولر گازی را اندازه گیری کنیم ، گردآوری شده است. برای به دست آوردن و یا اندازه گیری آمپر کولر گازی ابتدا باید به معنا و مفهوم آمپر کولر گازی توجه داشته باشیم. آمپر که با نماد اختصاری A در سیستم برق نمایش شناخته می‌شود.  واحد شدت جریان عبوری از مصرف کننده می باشد.

از شما دعوت میکنیم مقاله تعمیر چیلر در کرج را نیز مطالعه بفرمایید

میزان آمپر و یا شدت جریان مصرفی عبوری از یک مصرف کننده بسته به توان الکتریکی وات (W) آن قطعه دارد. در اغلب کولرگازی ها برای نشان دادن مقدار شدت جریان و آمپر مصرفی از واژه curent استفاده می‌شود. برای تست اندازه گیری شدت جریان آمپر کولر گازی نیاز به یک ابزار به نام مولتی متر و یا همان آمپر متر می باشد. با ادامه مطلب چگونه آمپر کولر گازی را اندازه گیری کنیم همراه ما باشید.

چگونه آمپر کولر گازی را اندازه گیری کنیم
چگونه آمپر کولر گازی را اندازه گیری کنیم

اعتماد به متخصصین فدک سرما برای سرویس و تعمیر کولر گازی در کرج

این که کولر گازی خود را از کجا خریداری کرده اید مسئله خیلی مهمی نیست چرا که متخصصان حرفه ای و باتجربه در استان تهران و کرج پشتیبانی می کنند. فدک سرما یکی از بزرگترین تعمیرگاه مجاز سرویس و تعمیر کولر گازی در کرج می باشد که سال هاست در زمینه ی فروش و تعمیر فعالیت می کند و بهترین خدمات را ارائه می دهد و همیشه مورد اعتماد مشتری بوده است که این از بزرگترین افتخارات ما می باشد.

شما می توانید جهت تکمیل اطلاعات خود مقاله تعمیر کولر گازی کرج  و نیز تعمیر سردخانه در کرج  را نیز مطالعه و از اطلاعات تخصصی این مطلب استفاده بفرمایید.

به متخصصین ما برای سرویس و تعمیر کولر گازی در کرج اعتماد کنید.

مجموعه فدک سرما تشکیل شده است از تیمی از متخصص ترین تعمیرکاران کولر گازی که هر کدام دارای علم به روز در زمینه سرویس و تعمیر کولر گازی در کرج می باشند. همچنان دارای سالها تجربه کاری درخشان می باشند به طوری که تعمیرکاران فدک سرما مناسب ترین گزینه برای انجام کلیه خدمات سرویس و تعمیر کولر گازی شما می باشد. ما سال‌هاست که همکاری با بسیاری از بهترین تعمیرکاران کولر گازی درکرج را آغاز کرده‌ایم و توانسته‌ایم با ایجاد یک شبکه تعمیراتی گسترده متشکل از بهترین و متخصص ترین کارشناسان و تعمیرکاران کولر گازی در سراسر کرج بهترین خدمات را ارائه دهیم.

کلیه برندها سرویس و تعمیر کلیه برندهای کولر گازی در کرج فدک سرما به منظور اینکه کلیه مصرف کنندگان این سیستم تهویه مطبوع به آسانی به تعمیرات کولر گازی درکرج دسترسی داشته باشند مجموعه ای را به عمل اورده است که دارای تخصص و مهارت کافی در سرویس و تعمیر کولر گازی کلیه برندهای موجود در بازار اعم از ایرانی و خارجی مانند سامسونگ ، ال جی ، تراست ، توشیبا ، مدیا ، هایسنس ، جنرال ، اجنرال ، بوتان و غیره را دارد. برای ما فرق ندارد کولرتان چه برندی دارد و از کجا خریداری کرده اید ؛ تعمیرات هر برندی را که خریداری کرده باشید در تخصص ماست. تعمیرکاران ما دوره های تعمیر کولر گازی درکرج تمامی برند ها و انواع کولر گازی را دیده اند و توانایی عیب یابی از تمامی برند ها را دارند.

خدمات سریع فدک سرما هیچ شعبه دیگری در کرج ندارد. بنابراین خدمات درخواستی شما در کمترین زمان ممکن انجام می شود تا شما در گرمای تابستان نمانیدسرویس و تعمیر کولر گازی در کرج. هزینه منصفانه تمامی هزینه های دریافتی از شما منصفانه و تحت نظارت این مجموعه می باشد. حدود قیمت نیز پیش از انجام کار به شما اعلام شده و تمامی هزینه ها، پس از پایان کار از شما دریافت خواهد شد.تعیین زمان توسط شمادر این مجموعه شما خودتان می توانید زمان مراجعه را با سرویسکار هماهنگ کنید .

سرویسکاران گروه فدک سرما بعد از ثبت ادرس با شما تماس گرفته و زمان را با شما هماهنگ می کنند. تعمیرات فوق تخصصی کلیه تعمیرکاران این مجموعه در انجام کلیه خدمات سرویس و تعمیر کولر گازی دارای تخصص و مهارت کافی می باشند . آنها دارای تخصص و مهارت کافی در زمینه عیب یابی و رفع عیوب می باشند.

چگونه آمپر کولر گازی را اندازه گیری کنیم
چگونه آمپر کولر گازی را اندازه گیری کنیم

حال بپردازیم به ادامه مقاله چگونه آمپر کولر گازی را اندازه گیری کنیم

برای اندازه گیری راحت و دقیق تر پیشنهاد می‌شود از آمپرمتر های دیجیتالی کلمپ دار و یا اصطلاحاً کلاغی استفاده شود. تمام کولر گازی ها از دو رشته سیم فاز و نول اصلی جهت تغذیه اصلی کولر گازی تشکیل شده است. در حقیقت شدت جریان اصلی بین فاز و نول ورودی جریان دارد.

آموزش تست و اندازه گیری میزان شدت جریان آمپر کولر گازی

در مرحله اول برق کولر گازی را وصل کرده و کولر گازی را روشن میکنیم حالت کولر گازی را بر روی حالت سرما COOL قرار داده و دمای آن را به پایین ترین حد ممکن 16 تنظیم می کنیم. پس از روشن شدن کولر گازی و اصطلاحاً زیر بار رفتن کمپرسور در مدار قرار گرفتن کمپرسور آمپر متر خود را که از نوع کلاغی می باشد به دور یکی از رشته سیم های فاز و یا نول قرار می دهیم. حالت رنج مولتی متر را بر روی اندازه گیری آمپر و ترجیحاً ۲۰ آمپر قرار می دهیم. عددی که بر روی صفحه نمایشگر آمپر متر نشان داده می شود مقدار شدت جریان مصرفی کولر گازی و یا همان آمپر کولر گازی میباشد. آیا برای تست آمپر شدت جریان کولر گازی حتماً باید از سیم فاز و یا نول استفاده کرد ؟ در پاسخ به این سوال که برای خیلی از افراد پیش می آید باید جواب داد خیر از هر یک از جریان های ورودی می‌توان برای تست آمپر کلی دستگاه کولر گازی استفاده نمود و فرقی نمی کند.

آمپر مجاز کولر گازی چقدر است ؟

در این قسمت از مقاله چگونه آمپر کولر گازی را اندازه گیری کنیم می پردازیم میزان مجاز برای آمپر.  همانطور که در ابتدای مطلب عنوان گردید شدت جریان و یا همان آمپر کولر گازی در دستگاه‌ها متفاوت می‌باشد و اندازه و مقدار آن به نسبت توان دستگاه متغییر می باشد ؛ اما به صورت میانگین و نرمال یک روش برای بدست آوردن حداقل و حداکثر آمپر کولر گازی وجود دارد که ما آن را برای شما آموزش می‌دهیم.

فرمول محاسبه برای حد پایین آمپر کولر گازی :

آمپر = ۲۵۰۰ ÷ ظرفیت کولر گازی

مثال کولر گازی 240‪00

240‪00 ÷ 250‪0 = 9.5

و برای محاسبه حد بالا آمپر کولرگازی :

آمپر = ۲۵۰۰ ÷ ظرفیت کولر گازی

240‪00 ÷ 200‪0 =12

تست و اندازه گیری آمپر کولر گازی چه اهمیتی برای ما دارد ؟ تست و اندازه گیری آمپر کولر گازی چه اهمیتی برای ما دارد ؟ آمپر کولر گازی نشان دهنده میزان مصرف دستگاه و همچنین تاثیر مستقیم بر روی راندمان کولر گازی دارد.

به چه دلیل فدک سرما بهترین مجموعه در کرج میباشد ؟

  • دارا بودن مجوز کسب از اتحادیه تعمیرکاران استان البرز.

  • سابقه ای بالغ بر ۱۰ سال در خدمات سرویس و تعمیر کولر گازی در کرج.

  • گارانتی سه ماهه خدمات سرویس و تعمیر کولر گازی در کرج.

  • در اختیار داشتن نیروهایی متخصص و حرفه ای در زمینه سرویس و تعمیر کولر گازی در کرج.

  • وقت شناسی و تعهد در زمان برای ارائه خدمات سرویس و تعمیر کولر گازی در کرج.

  • دریافت نرخ بها و اجرت طبق نرخ مصوب اتحادیه تعمیرکاران.

  • داشتن شعب مختلف در سراسر مناطق کرج.

چگونه آمپر کولر گازی را اندازه گیری کنیم
چگونه آمپر کولر گازی را اندازه گیری کنیم

از طرفی بالا بودن میزان آمپر کولر گازی نشان دهنده ایرادات و یا معیوب بودن کمپرسور کولر گازی می باشد. که با متوجه شدن این مشکل می توانیم قبل از اینکه مشکل بزرگ مانند سوختن کمپرسور و یا صدمات بزرگی به دستگاه وارد شود آنرا متوجه شده و از آن پیشگیری و جلوگیری نمایم. پس با این وجود متوجه میزان اهمیت و لزوم اندازه گیری آمپر کولر گازی می‌شویم.

چه عواملی بر روی آمپر کولر گازی تاثیر دارند ؟

عواملی هستند که بر روی شدت جریان و یا آمپر کولر گازی تاثیر مستقیم دارند یعنی باعث می‌شود که آمپر کولر گازی بالا رفته و در نتیجه مصرف برق کولر گازی زیاد شود و همچنین عواملی که باعث می‌شوند آمپر کولر گازی کاهش یافته و مصرف برق کولر گازی کاهش یابد عواملی که باعث افزایش آمپر کولر گازی می‌شوند عبارتند از:

  • افزایش دمای کندانسور که باعث افزایش فشار و در نتیجه افزایش توان غیرمفید کمپرسور می شود و در نتیجه آمپر دستگاه شدیدا افزایش می‌یابد.
  • استفاده از گازهای نامرغوب در شارژ گاز کولر گازی
  • عدم سرویس و نظافت کندانسور به صورت دوره‌ای و سالیانه
  • عدم انجام وکیوم کردن دستگاه در هنگام نصب و یا تعمیر کولر گازی
  • معیوب بودن خازن کولر گازی
  • معیوب بودن فن یونیت خارجی فن کندانسور
  • شارژ گاز بیش از حد مجاز به کولر گازی
  • نصب غیر اصولی کندانسور کولر گازی (عدم رعایت فاصله جلو، عقب و جانبی)
  • افت ولتاژ تغذیه ورودی کولر گازی که باعث میشود توان غیرمفید دستگاه بالا رفته و در نتیجه شدت جریان و آمپر نیز افزایش یابد.
  • و غیره

با این تفاصیر طبیعتا می‌توان جلوی بسیاری از عواملی که باعث افزایش آمپر کولر گازی میشود را گرفت و به نوعی از وارد شدن لطمه و صدمه جلوگیری کرد همچنین می‌توان جلوی افزایش مصرف برق کولر گازی را گرفتن هزینه برق را کاهش داد. مجموعه فدک سرما با کادر مجرب و متعهد و همچنین دارای سابقه ای بالغ بر ۱۰ سال در کرج و تهران آماده ارائه خدمات سرویس به صورت اصولی و کامل و تمامی همشهریان عزیزان می باشد.

هزینه برق کولر گازی در ماه چقدر است ؟

محاسبه مصرف برق کولر گازی از روی آمپر کولر گازی :

برای محاسبه مصرف برق کولر گازی باید از فرمول زیر استفاده کرد

توان کولر گازی W = آمپرA × ولتاژ V

KW کیلو وات  = ۱۰۰۰k ÷ توان w

kw/h ساعت × تعرفه اداره برق = میزان مصرف در هر ساعت(کارکرد کمپرسور در حالت روشن)

راه های تماس با فدک سرما جهت ثبت سفارش

مجموعه فدک سرما جهت آنکه شما عزیزان بتوانید خیلی راحت و در کمترین زمان سفارش خود را ثبت کنید و با ما تماس بگیرید راه های گوناگونی را قرار داده است و شما می توانید با توجه به امکانات موجود خود یک راههای ارتباطی در صفحه تماس با ما را انتخاب کنید.فدک سرما در زمینه فروش سرویس و تعمیر داکت اسپلیت در کرج در خدمت شما عزیزان میباشد.

همچنین می توانید به صورت آنلاین از طریق فرم زیر سفارش خود را ثبت نمایید و از تخفیف ویژه بهره مند شوید.

 

منابع و مواخذ چگونه آمپر کولر گازی را اندازه گیری کنیم:

How to Measure AC Current Using a Clamp Meter

5/5 - (1 امتیاز)

6 دیدگاه

  • سلام . وقت بخیر . یه کولر طرح لبخند 30 هزار داریم که کمپرسور سوخت بعد از 10 سال تعویض کردیم. الان سرمای کولر مثل قبل نیست . تعمیر کار هم اندازه فشار گاز رو گفتن 75 هستش . و گفتن که کمپرسور 13 امپر میکشه . فکر کنم یه آمپر بیشتر. دلیلش چیه؟ خازن هم نو هستش . کندانسور رو هم شستم . نوع کمپرسور تعویضی GMCC ph420g2cs-4ku1 هستش . ممنون میشم نظرتون رو بگید .

    • با سلام خدمت شما دوست عزیز
      PH420 طرفیت اسمی 25000 BTU هست
      برای طرفیت 30.000 باید از کمپرسور PH480 استفاده بشه.
      حتمت و حتما سیکل با مبرد R141 و ازت شسته بشه.
      وکیوم کامل حد اقل 30 دقیقه و شارژ گاز با کیفیت بالا.
      از اولشم بهتر خواهد شد.

      • سلام . جناب فیروزی ممنونم ازت . همون کمپرسوری که روی کولر بود از روز اول ۴۲۰ بود و گفتم مثل خودش بگیرم . بعد از تعویض متوجه شدم که ۴۸۰ ظرفیت ۳۰ هزار هستش. علاوه بر مشکل قبلی که خوب سرد نمی‌کنه. همین الان دیدم پریز mk یه سمتش کاملا سیاه و خشک و درحال ذوب شدن بوده . علت از چی میتونه باشه؟ میترسم که کمپرسور بسوزه. خازن دوماه قبل تعویض شده. از برد یا چیز دیگه ای هستش بگید که به تعمیر کار بگم بررسی کنه . چون من خوزستانی هستم . کاش خود شما و همکارای شما بودن.

        • سلام
          خوب ببینید الان شما بجای ظرفیت استاندارد که 26000 بوده 30000 جایگزین کردید و این اصولی نیست.
          تمام قطعات (ظرفیت رادیاتور ،فن ،اواپراتور و حتی لوله مویی بر مبنای ظرفیت 26 طراحی و محاسبه شده و الان در اصل همه چیز بهم خواهد خورد.
          یکی از پیامد ها هم همین مورد افزایش شدت جریان (آمپر) دستگاه خواهد بود.

    • فشار گاز بالاست کمپرسور امپر میکشه فشار گاز روی ۶۰ تنظیم کن یا بصورت وزنی طبق کاتالوگ شارژ شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *