تعویض کمپرسور کولر گازی


با توجه به افزایش دما در فصل تابستان و لزوم و اهمیت استفاده از دستگاه های سرد کننده خانگی و صنعتی کولر گازی یکی از گزینه های مهم و پرتردد رفتار در بین مردم می باشد.اما این دستگاه کولر گازی می‌تواند باعث ایجاد دردسر ها و اذیت و آزار مشتری و مصرف کننده شود .ایرادات و اشکالاتی که در کارکرد کولر گازی می تواند بروز دهد باعث ایجاد رنجش در فصل گرما برای مشتریان می باشد.

از شما دعوت میکنیم مقاله تعمیر چیلر در کرج را نیز مطالعه بفرمایید

در این قسمت به توضیح و تشریح ایرادات کولر گازی به موضوع نشتی گاز کولر گازی می پردازیم. از این رو در ادامه این مقاله از فدک سرما ، آموزش نشت یابی گاز کولر گازی در کرج را شرح می دهیم.

آموزش نشت یابی گاز کولر گازی در کرج
آموزش نشت یابی گاز کولر گازی در کرج

یکی از ایرادات بزرگ و اساسی و دردسر ساز که می‌تواند باعث رنجش و سلب آسایش مصرف کننده کولر گازی و همچنین اتلاف و هدر دادن سرمایه و همچنین هزینه های بالا برای شارژ گاز مجدد دستگاه و عدم کسب رضایت از تعمیرات شود نشتی گاز کولر گازی می باشد.

شما می توانید جهت تکمیل اطلاعات خود مقاله تعمیر کولر گازی کرج  و نیز تعمیر سردخانه در کرج  را نیز مطالعه و از اطلاعات تخصصی این مطلب استفاده بفرمایید.

بارها و بارها شاهد این موضوع بوده ایم که طی تماس تلفنی مشتریان با خدمات فنی فدک سرما، این موضوع را عنوان کردند که دستگاه خود را بالغ بر سه الی چهار بار مورد نشت یابی و شارژ گاز توسط افراد غیر متخصص و بی تجربه، قرار داده اند اما متاسفانه پس از مدتی مجدداً گاز دستگاه تخلیه شده و کولر گازی باد گرم میزند.برای آموزش رفع نشتی گاز کولر گازی ابتدا به توضیح در مورد آن و همچنین نشانه ها و علائم نشتی گاز کولر گازی می پردازیم.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row content_placement=”middle” height=”auto”][vc_column][vc_column_text]

نشانه های نشتی گاز کولر در آموزش نشت یابی گاز کولر گازی در کرج

زمانی که کولر گازی را در فصل گرما روشن میکنیم. و حالت کولر را روی سرمایش قرار میدهیم:

کمپرسور( موتور) کولر گازی و فن در قسمت یونیت بیرونی همزمان با همدیگر روشن می‌شود در این زمان باید صدای پیچش گاز به طور خیلی ریز و نامحسوس به گوش برسد همچنین باید دمای خروجی از یونیت داخلی کولر گازی پایین آمده(اصطلاحاً باد سرد بزند) و رفته رفته به مرور زمان محیط را خنک کند تا به دمای مطلوب رسیده و اصطلاحاً دستگاه ترموستات کند( یعنی یونیت خارجی کمپرسور و موتور فن خارجی که در قسمت بیرون از خانه پشت بام و یا بالکن وجود دارند خاموش شوند). در چنین شرایطی فقط یونیت داخلی(پنل) روشن مانده و کار کند، هوا را در محیط به جریان در آورده و زمانی که دمای محیط بالا رفت مجدداً یونیت خارجی کمپرسور و فن روشن شده و فرآیند سرماسازی مجدداً تکرار می‌شود.

زمانی که کولر گازی را روشن می کنیم و یونیت خارجی کمپرسور و فن بیرونی شروع به کار می‌کنند، اما از یونیت داخلی پنل هیچ سرمایی خارج نمی شود و باد معمولی و بدون دمای پایین از آن خارج می شود متوجه ایراد می شویم که این ایراد می تواند به احتمال بسیار زیاد نشتی و تخلیه گاز کولر گازی باشد.

دقت داشته باشید برای تشخیص و نشتی یابی گاز کولر گازی حتما از متخصصین حرفه ای در این امر استفاده کنید. چرا که گرچه آموزش نشت یابی گاز کولر گازی در کرج طی این مقاله ذکر شده است ، اما این اقدام نکاتی دارد که در کلام نمی گنجد. از این رو برای انجام این پروسه نیازمند تجربه نیز هستید.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row content_placement=”middle” height=”auto” bg_type=”bg_color” bg_color_value=”#5e85a3″][vc_column][vc_column_text]

فدک سرما 

مجموعه فدک سرما سالهاست که در زمینه آموزش در کرج دارای تخصص و مهارت کافی می باشد . همیشه در تلاش بوده است تا اعتماد مشتری را راس اهداف خود قرار دهد.در این مجموعه کلیه خدمات سرویس و تعمیر انواع دستگاه گولرگازی انجام میشود.

تماس با ما

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row content_placement=”middle” height=”small”][vc_column][vc_column_text]

آموزش نشت یابی گاز کولر گازی در کرج به صورت تخصصی

برای تشخیص نشتی گاز کولر گازی باید از ابزاری به نام گیج فشار استفاده کرد.برای انجام تست نشتی گاز کولر گازی ابتدا گیج فشار پایین را به کولر گازی از قسمت شیر ساکشن، وصل میکنیم و کولر گازی را روشن می کنیم.

همانطور که می دانید فشار گاز کولر گازی برای گاز کولر گازی با گاز R22 باید بین 50 الی 70  و همچنین فشار گاز کولرگازی با گاز R410  باید 90 الی130psi باشد.زمانی که کولر گازی را روشن میکنیم اگر فشار گاز روی عقربه گیج به سمت صفر و یا حتی زیر صفر رفت نشان از این می دهد که گاز کولر گازی تخلیه شده است. و دستگاه دارای نشتی می باشد.

نکته:

البته به این موضوع دقت داشته باشید که موارد دیگر نیز می‌توان به وجود داشته باشد، که فشار گاز در قسمت مکش به 0 یا زیر صفر برسد.

این موارد می تواند مانند ایراداتی همچون :

  • گرفتگی در مدار کولر گازی مانند لوله مویی و یا فیلتر
  • خرابی شیر یکطرفه
  • تا خوردگی و کیپ شدن لوله
  • خرابی، بسته شدن شیر سرویس.

در نشت یابی گاز کولر گازی به این نکته اقتصادی و مهم دقت داشته باشید اگر زمانی که کولر را روشن کرده و متوجه شدید نیمی و یا  از گاز کولر خالی شده و نیمی از گاز درون کولر باقیمانده، سریعاً اقدام به پمپ دان و جمع‌آوری گاز باقی مانده درون کندانسور یونیت خارجی نماییدبرای آموزش و یادگیری نحوه و چگونگی جمع کردن گاز کولر گازی!!! در مطالب وبسایت از قسمت جستجو اقدام نمایید

 

آموزش نشت یابی گاز کولر گازی در کرج

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row content_placement=”middle” height=”small”][vc_column][vc_column_text]

فدک سرما دارای برترین تعمیرکار کولرگازی در کرج می باشد.

■همانطور که قبلاً گفته شد مجموعه فدک سرما یکی از مراکز مجاز معتبر و تحت نظر اتحادیه محترم تعمیرکاران لوازم خانگی کرج می باشد. از این رو می تواند مرکز معتبر آموزش نشت یابی گاز کولر گازی در کرج باشد. 

■مجموعه فدک سرما متشکل از تکنسین های مجرب متعهد آموزش دیده، که سابقه ای بالغ بر پنج سال در زمینه تعمیر دستگاه تصفیه هوا در کرج، هستند می باشد.
■دریافت تمامی اجرت و دستمزد طبق تعرفه ارائه شده از جانب اتحادیه محترم تعمیرکاران استان البرز می باشد.
■وقت شناسی و خوش قولی از جانب مجموعه فدک سرما یکی از اصول و اهداف بزرگ این مجموعه در قبال خدمات به مشتریان می باشد.
■استفاده از قطعات اصلی و اورجینال در دستگاه های تصفیه هوا و همچنین عدم استفاده از کالاها و قطعات بی‌کیفیت و نامرغوب
■ارائه گارانتی خدمات به صورت کتبی به مشتریان.

شرکت فدک سرما با چندین سال سابقه درخشان درزمینه ارائه خدمات تعمیر کولر گازی و تعمیر و نگهداری کلیه سیستم های سرمایشی و گرمایشی به معتبرترین برندهای روز دنیا به میزان گسترده‌ای از تجربه و دانش دست پیداکرده است و قصد دارد جهت کسب رضایت و اعتماد مردم خدمات سرویس، نگهداری و تعمیرات کلیه سیستم های سرمایشی و گرمایشی ( سردخانه ، چیلر، تعمیر کولرگازی ، داکت اسپیلت ، مینی چیلر ، پکیج دیواری و… )را با داشتن متخصصین دوره‌دیده در سریع‌ترین زمان ممکن و بالاترین کیفیت ارائه نماید.

چگونه نشتی گاز کولر گازی را پیدا کنیم؟

پس از آن که از نشتی و تخلیه گاز از کولر گازی مطمئن شدیم اقدام به پیدا کردن محل نشتی گاز کولر گازی می‌پردازیم برای این امر نیاز به ابزار ها و لوازمی مانند گیج فشار 2قلو(فشار پایین و بالا) سیلندر نیتروژن (ازت) و محلول آب و صابون و آب و کف داریم.

مرحله اول

گیج فشار قرمز رنگ فشار بالا را به شیر ساکشن کولر گازی شیر بزرگ وصل میکنیم و قسمت مشترک گیج را به سیلندر ازت وصل می کنید،

توجه داشته باشید بر روی سیلندر ازت حتماً از رگولاتور فشار شکن استفاده شود.

شیر کپسول ازت را باز میکنیم و فشار سیستم را تا ۱۵۰ PSI بالا می‌بریم

مرحله دوم

همانطور که در مطالب قبلی عنوان گردید سیستم کولرگازی را به سه قسمت یونیت داخلی پنل یونیت خارجی کندانسور و لوله ها تقسیم بندی می کنیم.

بی‌شک نشتی ایجاد شده گاز کولر گازی از یکی از این سه قسمت می باشد پس با رعایت نکردن اصول ایمنی به صورت تک تک و تخصصی اقدام به نشت یابی از این سه قسمت می کنیم. از این رو برای انجام این مرحله از آموزش نشت یابی گاز کولر گازی در کرج ایمنی را رعایت کنید.

در این مرحله توسط آب و کف صابون و کمک گرفتن از تکه ابر اتصال های لوله های کولر گازی مانند اتصال‌های شیرهای سرویس رفت و برگشت در یونیت خارجی کندانسور و پس از آن اتصالات و یا فیتینگ های رابط پنل یونیت داخلی در محیط را شگفت زده و مورد تست نشتی قرار می‌دهیم.

نکته:

دقت داشته باشید اگر از زمان نصب کولر گازی مدت زمان زیادی نگذشته و گاز دستگاه تخلیه شده باشد به احتمال بسیار قوی نشتی از قسمت فیتینگ ها اتصالات لوله با یونیت داخلی پنل و یونیت خارجی کندانسور می باشد و بیشتر وقت و تمرکز خود را بر روی این نقاط قرار دهید.

اگر نشتی از قسمت مهره ها و فیتینگ های ارتباطی لوله‌ها و یونیت ها بود اقدام به تعویض پرچم لاله و یا تعویض مهره می‌نماید و مجدد سیستم را شارژ گاز ازت کرده و محل نشتی گاز را مجدداً مورد تست نشتی قرار میدهیم.

آموزش نشت یابی گاز کولر گازی در کرج

مرحله سوم

اگر با انجام روش های قبلی موفق به پیدا کردن نشتی در قسمت لوله ها و کانکشن های اتصال فیتینگ های یونیت داخلی و خارجی نشدیم به صورت تخصصی وارد عمل می‌شویم در این مرحله باید قسمت یونیت خارجی را از یونیت داخلی برای نشت یابی جداسازی کنیم.

برای جداسازی یونیت خارجی از لوله ها و یونیت داخلی باید شیرهای سرویس روی کندانسور را توسط آچار آلن بسته و سیستم خط لوله ها و یونیک داخلی را فقط مورد تست قرار دهیم.

پس از بستن شیر های سرویس فشار ۱۵۰ psi مدار را به ۳۰۰ psi افزایش داده و منتظر می مانیم و می بینیم که این فشار آیا کاهش پیدا می‌کند یا خیر.

برای تست و آزمایش این مورد حداقل باید ۳۰ دقیقه منتظر بمانیم.

اگر پس از گذشت زمان ۳۰ دقیقه فشار روی گیج کاهش پیدا کرد و یا اصطلاحاً شکست مطمئن می‌شویم و یقین پیدا می‌کنیم که نشتی از قسمت لوله ها و یونیت داخلی می باشد اما اگر فشار ما تغییری نکرد و نشتی مشاهده نشد مطمئن می شویم که نشتی از یونیت خارجی کندانسور می باشد. برای ادامه آموزش نشت یابی گاز کولر گازی در کرج به ادامه مطلب توجه کنید.

مرحله چهارم

تست و نشتی یابی یونیت داخلی (پنل) و یونیت خارجی (کندانسور) کولر گازی.

پس از انجام مراحل فوق و اینکه یقین پیدا کردیم نشتی از قسمت یونیت داخلی و یونیت خارجی کولر گازی می باشد اقدام به نشت یابی دقیق و نقطه  می نمایم.

به این ترتیب که توسط یک درپوش یک قسمت از لوله رفت یا برگشت را کور نموده و از طرفی دیگر توسط تبدیل و گیج فشار به آن یونیت فشار گاز ازت  تزریق می‌کنیم.

محل دقیق نشتی را توسط سیستم غرقاب، (غرق کردن در آب) و یا آب کف پیدا می‌کنیم و و محل نشتی را توسط ماژیک علامت و نشانه گذاری می کنید.

مرحله پنجم پایانی

انجام نشتی گیری و رفع نشتی مدار کولر گازی

پس از آن که محل دقیق نشتی گاز کولر گازی را پیدا کردیم آن محل را توسط سمباده و فرچه تمیز نموده و هرگونه چربی و مواد زائد را از محل پاک می کنیم.

قسمت نشتی را در صورت امکان جوشکاری و یا آن قسمت را تعویض می نماییم.

دقت داشته باشید پس از انجام عملیات جوشکاری و رفع نشتی مجدد سیستم را شارژ ازاد نموده و محل جوشکاری را مجدداً تست نمایید.

برای عملیات نشت یابی گاز کولر گازی متود جدیدتر و روش‌های به روزتری وجود دارد که نیازمند ابزارهای دقیق و تخصصی می باشد یکی از روش های مرسوم و فوق العاده دقیق استفاده از تجهیزات دستگاه نشتی یاب می باشد.

همچنین روش های دیگری مانند تزریق مایع فلورسنت درون مدار گاز کولر گازی، و تشخیص و دیدن محل نشتی توسط اشعه ماورای بنفش در تاریکی می باشد.

در مطالب آینده به آموزش این روش ها می پردازیم.

پس از انجام مراحل فوق نشت یابی و رفع نشتی مدار کولر گازی اقدام به وکیوم و شارژ گاز استاندارد و اصولی کولر گازی می‌نماییم برای دریافت آموزش شارژ گاز و وکیوم کولر گازی میتوانید از مطالب وب سایت در قسمت جستجو استفاده نمایید.

سخن آخر

همانطور که خواندید در این مقاله آموزش نشت یابی گاز کولر گازی در کرج را شرح دادیم و نکتی در رابطه با روند اینی پروسه بیان کردیم. در این قسمت پیشنهاد می کنیم ، جهت ایمنی بالاتر و جلوگیری از هر حادثه ای ، این کار را به متخصصین آن بسپارید. چرا که این مطالب صرفا برای اطلاعات عمومی شما بیان شده است.

Rate this post

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *