کاربرد ترمودیسک در یخچالهای نوفراست ( بدون برفک )
ترمودیسک یک ترموستات حرارتیه که بصورت سری با هیتر المنت نوفراست در مدار قرار می گیره .و معمولا در -۵ درجه به پایین وصل شده و اجازه عبور برق به المنت را میدهد و در +۵ درجه با اتومات کردن در واقع برق المنت را قطع میکند تا مانع اتلاف انرژی شود .

حال اگر ترمودیسک خراب شود ، دیگه برق المنت یخچال نمیرسه ، و رفته رفته برفک یخچال فریزر نوفراست زیاد میشود و سرمای داخل یخچال فریزر کم می شود .
??????????????
نکته مهم این است که سرویسکاران وتعمیرکاران یخچال بیشتر به قطع بودن ترمودیسک توجه میکنند .در حالی که خراب بودن ترمودیسک حالت دیکی هم دارد .یعنی حتما باید در دمای حدود ۵ درجه مثبت سانتیگراد برق هیتر المنت یخچال فریزر بدون برفک را قطع کند .و اگر این کار را نکند این خرابی ترمودیسک میتواند منجر به اتش سوزی یخچال فریزر نفراست شود .

ترمودیسک در واقع یک ترموستات حرارتی هست ، که با توجه به انواع مختلف باید در دمای مثبت ۵ تا ۱۵ درجه المنت یخچال فریزر نوفراست را قطع کند .ودر دمای منفی ۵ تا ۱۲ درجه سانتیگراد ، المنت را متصل کند .حال اگر ترمودیسک در حلت قطع باشد و در سرمای منفی ۵ درجه برق المنت را متصل نکند ، المنت دیگر روشن نخواهد شد .و برفکها روی هم جمع میشوند و سرمای یخچال فریزر رفته رفته کمتر میشود .

Rate this post

4 دیدگاه

  • سلام استاد وقتتون بخیر بنده یک یخچال فریزر سامسونگ دارم که هردو هفته یک بار اوواپراتور ان چنان برفک میزنه که دیگه داخل یخچال خنک نمیکنه و مجبورم که اونو بازکنم و کلیه برفک هارو اب کنم و دوباره مونتاژش کنم تمام سنسور هارو هم چک کردم سالم بود المنت هم سالم بود ترمو دیسک هم دردمای معمولی با اهم متر چک کردم اتصال نشون میداد . دیگه کلافه شدم خواهش میکنم راهنمایی کنید

    • با سلام
      طبق فرمایش شما برداشت من عدم دیفراست (برفک زدایی) صحیج هست
      اگر سیستم با سنسور دمای اواپراتور دیفراست انجام میده و باز هم اهم سنسور ها و عملکرد صحیح المنت رو چک کنید
      برای تست این بار ترمودیسک رو تعویض کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *